Článek
Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept dostal motor o výkonu 456 koní a 610 N.m, díky němuž má zrychlit na 60 mph (97 km/h) za méně než pět sekund.
Podstatnější ale jsou terénní schopnosti, neboť k už tak bohaté off-roadové výbavě verze Rubicon, zahrnující redukční převodovku a uzávěrku předního i zadního diferenciálu, dostal odolnější nápravy Dana 44 a 37” terénní pneumatiky.
Kromě toho vidíme naviják na předním nárazníku, kapotu s otvorem pro přístup vzduchu a pevnou střechu s plátěnou shrnovací prostřední částí. Standardní dveře také nahradily poloviční bez oken.
Ford představuje nové bronco, ikonický off-road umí být odvázaný i civilnější
Jestli se bude vyrábět, je otázkou, na niž zatím neznáme jasnou odpověď. Starší informace o tom, že to kvůli bezpečnostním normám nepůjde, sériové výrobě úplně nenapovídají.
Je ale možné, že FCA našlo způsob, jak s osmiválcem nárazovými zkouškami projít. Podle amerického magazínu Road & Track, který se odvolává na nejmenovaný zdroj zevnitř automobilky Jeep, se osmiválcový wrangler bude vyrábět. Továrna v ohijském Toledu, kde se vyrábí, už prý postavila 30 kousků s V8, což u konceptů není normální.
Ikonický Jeep ve své historii pod kapotou osmiválec měl, ale v té době se ještě nejmenoval Wrangler, nýbrž CJ-7.
Do roku 1981 měl pod kapotou pětilitr od AMC o výkonu 127 koní a 295 N.m; tak nízký výkon byl u amerických osmiválců v 70. a 80. letech běžný, neboť se výrobci snažili seškrcováním výkonu snížit spotřebu paliva.