Hlavní obsah

Jeep odemkne nejvyšší výkon až za dodatečný příplatek

2:23
2:23

Poslechněte si tento článek

Automobilka Jeep v zámoří rozšiřuje nabídku elektrického modelu Wagoneer S o nižší výbavu Limited. Technika zůstala stejná, výkon je však snížený. Za další příplatek ho nicméně bude možné dodatečně odemknout.

Foto: Stellantis

Jeep Wagoneer S Limited

Článek

Prvním elektrickým modelem značky Jeep se stal Avenger, který se ale prodává pouze v Evropě. Prvním globálním elektromobilem značky je tak až model Wagoneer S, který byl v loňském roce uveden na americký trh a časem by měl zamířit i do Evropy.

V době uvedení na trh značka nabízela pouze vrcholnou výbavu Launch Edition, která za 71 995 dolarů (cca 1,75 milionu korun) nabízela výkon 600 koní a bohatou výbavu. Nyní ale značka na trh uvádí i dostupnější verzi ve výbavě Limited, která zákazníkům ušetří 5000 dolarů (cca 121 000 korun).

Výbava bude ochuzena o standardní audio McIntosh nebo displej před spolujezdcem, přesto stále nabídne 20“ kola, dvoudílné střešní okno, elektricky nastavitelné sedačky nebo systém Selec-Terrain pro jízdu v terénu.

Foto: Stellantis

Jeep Wagoneer S nabízí v nejvyšší výbavě i samostatnou obrazovku pro spolujezdce.

Jeep Cherokee se vrátí, techniku může sdílet s peugeoty a opely

AutoMoto

Technický základ by měl být shodný s verzí Launch Edition, včetně dvou elektromotorů. Místo 600 koní ale nabídne nejvyšší výkon pouze 500 koní, přičemž omezení by mělo být řešeno čistě softwarově. Automobilka už také přislíbila, že plný výkon bude možné dodatečně odemknout s paketem Propulsion Boost, jeho cenu však nezveřejnila.

Nižší výkon se přitom nejspíš negativně propíše do dynamiky vozu, kdy verze Launch Edition slibovala zrychlení z 0 na 97 km/h za 3,4 sekundy, naopak dojezd by mohl být nepatrně vyšší než 482 kilometrů. Přesné parametry modelu Limited ale značka zatím nezveřejnila.

Jde však o další ukázku přístupu, kdy si automobilky mohou zajistit dodatečný příjem z vozů například odemčením nejvyššího výkonu za poplatek. Ten může být jak jednorázový, tak ve formě předplatného, což umožňuje především technologie bezdrátových aktualizací moderních vozů.

Test Jeepu Avenger 1.2 Turbo: Zdánlivý dobrodruh

Testy

Výběr článků

Načítám