Článek
V zámoří je Jeep Gladiator aktuálně dostupný pouze s 3,6litrovým zážehový motorem V6. Teď už ho ale zákazníci nekoupí s manuální převodovkou. Automobilka totiž pro robustní terénní pick-up ohlásila několik změn, přičemž jednou z nich je zavedení osmistupňové automatické převodovky jako prvku standardní výbavy.
Trochu paradoxně přitom působí, že v technicky spřízněném Jeepu Wrangler je stejný motor dostupný pouze s manuální převodovkou.
Kromě toho Jeep Gladiator přichází o ruční stahování oken kličkami a o klasické zámky, podobně jako nedávno Wrangler.
Už ani v Jeepu Wrangler si nezatočíte kličkou, v offroadu to přitom dávalo smysl
Kromě oznámení konce manuální převodovky automobilka ohlásila také zvyšování cen, které stouply o několik stovek dolarů. Pokud ale zohledníme automatickou převodovku, která byla dříve za příplatek, pak vychází Jeep Gladiator nově výhodněji.
Pro evropské zájemce o jediný pick-up v nabídce značky Jeep je ovšem důležitější, že automobilka znovu zopakovala svůj závazek elektrifikovat v příštím roce všechny své modely na severoamerickém trhu. Jeep Gladiator se tak dočká plug-in hybridního pohonu s označením 4×e, se kterým by se měl znovu vrátit také do Evropy.
Přesné parametry zatím neznáme, s ohledem na spřízněnost s Jeepem Wrangler ale očekáváme použití stejné techniky. Těšit se tak můžeme na zážehový 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s elektromotorem a baterií o kapacitě 17,3 kWh. Kombinovaný výkon by měl dosahovat 380 koní a 637 Nm, elektrický dojezd by mohl být kolem 34 kilometrů.