Hlavní obsah

Jeep Compass: Zcela jiný Jeep

Novinky, Jan Čech
ŽENEVA

Nový Jeep Compass se stane prvním automobilem značky, jenž udá nový směr v designu i technice. Zdá se, že Jeep s ním ztrácí něco ze svých terénních vlastností, přidává však komfort a podle vyjádření představitelů automobilky i mnohem větší kvalitu výroby.

Článek

V létě se objeví v amerických autosalonech nový Jeep Compass a dá se říci, že jde o zlomový vůz. "Nový Compass je výsledek rozhodnutí o změně designu značky," řekl  Trevor Creed, viceprezident pro design značky. "Chtěli jsme vytvořit vůz, jenž by byl moderní, stylisticky zajímavý, ale přitom aby nesl stále ty samé prvky značky Jeep, jaké naši zákazníci znají."

Jestliže se ale mluví o tradicích, Jeep Compass přináší tolik novinek, jako žádný jiný model před ním. Především je to pohon pouze předních kol. V nabídce je sice i čtyřkolka, ale poháněná pouze přední kola - to je tu ještě nebylo. Další zvláštností je jistě i nezávislé zavěšení všech kol s vinutými pružinami.

Výkon motoru 126 kW má na starosti zážehový čtyřválec o objemu 2,4 l s variabilním časováním ventilů VVT. Na výběr bude pro USA buď pětistupňová manuální převodovka či bezstupňový variátor CVT2, který by měl podle slov výrobce snížit spotřebu proti klasickému čtyřstupňovému automatu o 6 až 8 %. Mimo Spojené státy bude v nabídce také dvoulitrový turbodiesel.

Cena vozu se v USA bude pohybovat mezi konkurenčním Dodgem Caliberem za 14 000 dolarů (350 000 Kč) a Jeepem Wranglerem za 19 000 dolarů (475 000 Kč). Evropské ceny však budou o značnou částku vyšší, protože se musí započítat dovoz, clo a daňové zatížení jednotlivých států. V základní výbavě nabídne Compass čtyři airbagy, ABS, ESP, brzdový asistent a zadní opěradlo dělené v poměru 60/40. Do Česka bude vůz uveden na podzim tohoto roku.

Související témata:

Výběr článků

Načítám