Článek
Po loňském přídavku nového motoru a plug-in hybridní varianty do nabídky Jeepu Compass, druhého nejmenšího modelu v portfoliu značky, přichází nyní skutečný facelift s jasně viditelnými změnami zvenčí i uvnitř vozu.
Zvenčí nejsou novinky velké, přesto je upravený přední nárazník od dosavadního modelu jednoznačně odlišný. Vzadu je třeba změny hledat lupou – nová jsou světla a také se drobně odlišuje nárazník mezi mlhovkami.
Mnohem větší změny jsou v interiéru. Palubní deska je kompletně nová, dostala větší centrální displej. Ten nově není zabudovaný do ní, nýbrž z ní trčí jako tablet, což leckomu není po chuti, nicméně displej je víc na očích.
V základu má úhlopříčku 8,4, za příplatek 10,1 a nový digitální přístrojový štít měří 10,25. Samozřejmostí je podpora Apple CarPlay a Androidu Auto, stejně jako vlastní navigace od TomTomu a hlasové ovládání. Zůstala řada fyzických ovládacích prvků, a to jak těsně pod displejem, tak i o patro níž u panelu klimatizace.
Snad ještě větší novinka je na poli funkční výbavy. Compass je prvním jeepem na evropském trhu, který nabídne autonomní jízdu úrovně 2, což znamená kombinaci adaptivního tempomatu s aktivním vedením v jízdním pruhu.
Ve výbavě je pochopitelně i řada jiných asistentů, jako např. autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců i cyklistů, čtení dopravních značek nebo hlídání únavy řidiče.
Pod kapotou je k mání kromě loni přidané benzínové třináctistovky, která nabídne 130 koní s manuální převodovkou a 150 koní s dvouspojkou, také 130k turbodiesel, který se prodává s manuálem.
Kdo bude chtít pohon všech kol, musí sáhnout po plug-in hybridní verzi 4xe. Ta nabídne 190 nebo 240 koní a skládá se z 1,3l benzínového motoru o výkonu 130, resp. 180 koní a 270 N.m, 11,4kWh lithium-iontové baterie a elektromotoru, který sám nabídne 60 koní a 250 N.m.
Čtyřkolka tu ovšem není mechanická, nýbrž elektrická – proto také má označení „eAWD”. Přední kola jsou poháněna spalovacím motorem s vysokonapěťovým startér-generátorem, zatímco ta zadní pohání pouze elektromotor.
Dojezd plug-in hybridu čistě na elektřinu je v závislosti na verzi 47 nebo 49 kilometrů a emise CO2 jsou 44-47 g/km. Ceny a start prodejů v Evropě zatím nebyly ohlášeny, ale můžeme se domnívat, že se tak stane v nejbližších měsících.