Hlavní obsah

Jeep Compass prošel modernizací, zvládne řídit částečně sám

Druhý nejmenší jeep v nabídce dostal modernější vzhled i interiér a jako první model značky v Evropě zvládá poloautonomní jízdu úrovně 2. Pohon všech kol je k mání pouze v plug-in hybridní verzi.

Foto: Jeep

Modernizovaný Jeep Compass 80th Anniversary 4xe

Článek

Po loňském přídavku nového motoru a plug-in hybridní varianty do nabídky Jeepu Compass, druhého nejmenšího modelu v portfoliu značky, přichází nyní skutečný facelift s jasně viditelnými změnami zvenčí i uvnitř vozu.

Zvenčí nejsou novinky velké, přesto je upravený přední nárazník od dosavadního modelu jednoznačně odlišný. Vzadu je třeba změny hledat lupou – nová jsou světla a také se drobně odlišuje nárazník mezi mlhovkami.

Foto: Jeep

Modernizovaný Jeep Compass 80th Anniversary 4xe

Mnohem větší změny jsou v interiéru. Palubní deska je kompletně nová, dostala větší centrální displej. Ten nově není zabudovaný do ní, nýbrž z ní trčí jako tablet, což leckomu není po chuti, nicméně displej je víc na očích.

Foto: Jeep

Interiér s novou palubní deskou vážně prokoukl.

V základu má úhlopříčku 8,4, za příplatek 10,1 a nový digitální přístrojový štít měří 10,25. Samozřejmostí je podpora Apple CarPlay a Androidu Auto, stejně jako vlastní navigace od TomTomu a hlasové ovládání. Zůstala řada fyzických ovládacích prvků, a to jak těsně pod displejem, tak i o patro níž u panelu klimatizace.

Foto: Jeep

Interiér v kombinaci béžové a hnědé vypadá luxusně.

Snad ještě větší novinka je na poli funkční výbavy. Compass je prvním jeepem na evropském trhu, který nabídne autonomní jízdu úrovně 2, což znamená kombinaci adaptivního tempomatu s aktivním vedením v jízdním pruhu.

Ve výbavě je pochopitelně i řada jiných asistentů, jako např. autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců i cyklistů, čtení dopravních značek nebo hlídání únavy řidiče.

Foto: Jeep

Verze Trailhawk 4xe má odlišný přední nárazník pro lepší průchodnost terénem.

Pod kapotou je k mání kromě loni přidané benzínové třináctistovky, která nabídne 130 koní s manuální převodovkou a 150 koní s dvouspojkou, také 130k turbodiesel, který se prodává s manuálem.

Kdo bude chtít pohon všech kol, musí sáhnout po plug-in hybridní verzi 4xe. Ta nabídne 190 nebo 240 koní a skládá se z 1,3l benzínového motoru o výkonu 130, resp. 180 koní a 270 N.m, 11,4kWh lithium-iontové baterie a elektromotoru, který sám nabídne 60 koní a 250 N.m.

Čtyřkolka tu ovšem není mechanická, nýbrž elektrická – proto také má označení „eAWD”. Přední kola jsou poháněna spalovacím motorem s vysokonapěťovým startér-generátorem, zatímco ta zadní pohání pouze elektromotor.

Foto: Jeep

Všimněte si tlačítek 4WD Low a 4WD Lock u voliče převodovky. Tisková zpráva k nim nedává více informací, ale můžeme se domnívat, že jeden bude simulovat redukci a druhý uzávěrku středového diferenciálu.

Dojezd plug-in hybridu čistě na elektřinu je v závislosti na verzi 47 nebo 49 kilometrů a emise CO2 jsou 44-47 g/km. Ceny a start prodejů v Evropě zatím nebyly ohlášeny, ale můžeme se domnívat, že se tak stane v nejbližších měsících.

Související články

Výběr článků

Načítám