Hlavní obsah

Jeep Compass prošel modernizací, dostal nový motor a italský pas

Druhý nejmenší Jeep v nabídce, Compass, je o něco více italským autem - výroba se přesunula z Mexika do Itálie. Pod kapotou je nová třináctistovka a zmizel konvenční pohon všech kol; kdo bude chtít do terénu, musí si pořídit plug-in hybrid.

Nový Jeep CompassVideo: Jeep

Článek

Existují lidé, kteří Chryslery a Jeepy považují za italská auta, třebaže daný model vznikl dávno před existencí koncernu Fiat Chrysler Automobiles. V případě nového Compassu však mají poměrně pádný argument - jeho výroba se přesunula do italského Melfi.

Foto: Jeep

Jeep Compass po modernizaci vypadá zvenčí úplně stejně jako dřív.

Nikoliv ale jen to - vůz prošel i modernizací. Zvenčí si toho nevšimnete, tisková zpráva úpravy exteriéru vůbec nezmiňuje a i v obrázcích je hledáme marně.

Největší novinkou je nový benzínový čtyřválec FireFly o objemu 1332 ccm, který nabízí 130 nebo 150 koní. Točivý moment v obou verzích je shodně 270 N.m.

Pokud vám tento objem a výkony připomínají motor aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, nejste sami. Je to ale spíš náhoda, neboť motor v Compassu patří do rodiny Fiat Global Small Engine, vyvinuté koncernem FCA. Oproti třináctistovce Renaultu, testované např. v Dacii Duster, má jiné vrtání válců i zdvih pístů.

Foto: Jeep

Bez elektřiny už pohon všech kol nedostanete.

Nový Jeep Compass

Motor v Jeepu Compass je spojen s šestistupňovým manuálem u slabší verze a se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou u silnější varianty. Podle tiskové zprávy se výrobce zaměřil na co nejlepší odezvu motoru v nízkých otáčkách, jeho spotřeba má být až o 30 % nižší ve srovnání s předchozím benzínovým motorem, doplněným o automatickou převodovku a pohon všech kol.

Ovšem, to může do značné míry souviset právě s čtyřkolkou - nový Compass už nebude k mání s konvenčním pohonem všech kol. Jak benzínové varianty, tak i upravený diesel - šestnáctistovka MultiJet II o 120 koních a 320 N.m - budou k mání jen s pohonem předních kol.

Foto: Jeep

Plug-in hybrid, označený 4Xe, má mít až 240 koní.

Výhradně čtyřkolkou naopak bude nová verze 4Xe - tušíte správně, „e” znamená elektřinu. Tato varianta je plug-in hybridem, kdy přední kola pohání zmíněná benzínová třináctistovka a na zadní zabírá elektromotor.

To má výhodu - pojedete-li čistě na elektřinu, budete mít na chvilku zadokolku. Jaký bude dojezd plug-inu na elektřinu, zatím není známo, ale víme, že bude k mání ve dvou variantách - o 190 a 240 koních.

Foto: Jeep

V kabině jsou největší novinky spojeny s infotainmentem UConnect.

Největší novinkou v interiéru je nový infotainment Uconnect, který nabízí připojení k internetu a různé možnosti spárování se smartphonem i mimo Android Auto či Apple CarPlay.

V základní výbavě bude něco na způsob nástavby povinného nouzového systému eCall v podobě možnosti zavolat asistenční službu při problému s autem.

Mezi příplatkové možnosti patří ovládání zámků a světel a zjišťování polohy auta pomocí aplikace v mobilu. Ta vás zvládne také upozornit, pokud vůz překročí nějakou nastavenou rychlost - např. pokud nedůvěřujete potomkovi, kterému půjčíte své auto.

Foto: Jeep

Plug-in hybridní 4Xe bude jedinou čtyřkolkou v nabídce.

Za další příplatek, spojený s navigačním systémem a největší, 8,4” verzí centrálního displeje, je možnost z aplikace v telefonu odeslat autu cíl do navigace. Tato nejlepší varianta také nabídne informace o dopravě v reálném čase, o počasí a radarech.

Z prvků aktivní bezpečnosti na palubě jmenujme varování před čelní srážkou a hlídače jízdního pruhu, které jsou ve standardu. Za příplatek je tu hlídač mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, couvací kamera nebo autonomní parkování.

Konvenční Jeep Compass má podle tiskové zprávy vstoupit do prodeje v průběhu června, ovšem ceník ještě na světě není. Plug-in hybridní varianty 4Xe mají přijít na podzim.

Související články

Výběr článků

Načítám