Hlavní obsah

Jeep Avenger se ukázal v celé kráse, pohon 4×4 chybí

První elektromobil značky Jeep sdílí techniku s malými elektrickými peugeoty. Nabízí spoustu elektroniky a tři režimy pro jízdu mimo asfalt, pohon všech kol však nikoliv.

Odhalení elektrického Jeepu Avenger na pařížském autosalonuVideo: AP

Článek

Když Jeep v září odhalil prvních pár fotek svého prvního elektromobilu Avenger, nepodal k němu příliš informací. Nyní si však model odbyl svou výstavní premiéru na pařížském autosalonu a automobilka kromě hromady dalších fotek doplnila i technická data.

Začněme od techniky. Avenger má v útrobách 54kWh baterii, která má stačit k dojezdu 400 km v kombinovaném režimu podle cyklu WLTP. Nabíjení z 20 na 80 % trvá 24 minut, použijete-li 100 kW rychlonabíječku, a vůz pohání elektromotor o 156 koních výkonu a 260 Nm točivého momentu.

Elektromotor pohání přední kola; podle webu Motor1 můžeme očekávat i verzi s pohonem 4×4. Vůz ovšem stojí na platformě eCMP, kterou sdílí např. s Peugeotem e-2008, a pokud by čtyřkolku dostal, byl by s ní jediným na tomto technickém základu.

Navzdory přednímu pohonu má vůz slušnou světlou výšku 200 mm a dostane také systém Selec-Terrain, který kromě tří jízdních režimů pro asfalt nabízí také módy pro sníh, bláto či písek. Ve výbavě bude také asistent pro sjíždění prudkých kopců.

Jeep pokračuje v elektro ofenzivě, ukázal offroad i luxusní SUV

AutoMoto

Avenger bude tvořit základ evropské nabídky Jeepu, s délkou 4076 mm je menší než model Renegade. Nabízí zavazadelník o 380 litrech objemu.

Interiér nabídne palubní desku lakovanou v barvě vozu a 10,25″ centrální displej, který zvládá mimo jiné Android Auto a Apple CarPlay. Ve výbavě je samozřejmě automatická klimatizace, parkovací čidla vpředu i vzadu a kamery kolem vozu. K mání je adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu, hlídání mrtvých úhlů či aktivní parkovací asistent.

Žlutý vůz na snímcích patří do zaváděcí edice 1st, která přidává zatmavená zadní okna, kompletně LEDkové osvětlení, bezdrátovou nabíječku telefonu, ambientní osvětlení s možností volby barvy, vyhřívané sedačky či elektrické páté dveře. Je k mání pro ty zákazníky, kteří si vůz objednají do 30. října.

Šedé auto poodhaluje možnosti personalizace vozu, které zahrnují stovku různých barevných detailů, nálepek a podobných drobností.

Vůz se bude vyrábět v továrně v polském městě Tychy a zajímavostí je, že přinejmenším v Itálii a ve Španělsku bude k mání i se zážehovým motorem. Spekuluje se i o plug-in hybridní variantě.

Výběr článků

Načítám