Hlavní obsah

Jeep Avenger přijíždí s pohonem všech kol, díky elektromotoru

Nabídka modelu Jeep Avenger se konečně rozrůstá o verzi s pohonem všech kol, který je řešen kombinací spalovacího motoru a dvou elektromotorů. Vůz má také upravený podvozek a několik drobných designových vylepšení.

Foto: Jeep

Jeep Avenger 4×e

Článek

Jeep Avenger, kompaktní model určený pouze pro Evropu, byl dosud dostupný pouze s pohonem předních kol, to se však brzy změní. Automobilka totiž oficiálně odhalila model s označením 4×e, který představuje příchod elektrifikovaného pohonu všech kol. Na rozdíl od jiných čtyřkolek s označením 4×e se přitom nejedná o plug-in hybrid, ale mild-hybrid.

Základem pohonného ústrojí je 1,2litrový přeplňovaný tříválec z dílny Stellantis, naladěný na 100 kW (136 k). Mild-hybridní 48V systém je tvořen dvojicí elektromotorů, přičemž každý nabízí výkon 21 kW (29 k). Vůz je vybaven šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a v nižších rychlostech zvládá i čistě elektrickou jízdu.

Plug-in hybridní Jeep Gladiator dorazí v příštím roce

AutoMoto

Podobně jako u jiných modelů 4×e je pohon zadní nápravy řešen elektromotorem. Systém chytrého pohonu všech kol slibuje v nižších rychlostech permanentní pohon obou náprav (50:50), v rychlostech nad 30 km/h se zadní elektromotor připojuje jen v případě potřeby a v rychlostech nad 90 km/h se zcela odpojí.

Řidiči mají k dispozici jízdní režimy Auto, Snow, Sand&Mud a Sport, přičemž v posledním jmenovaném vůz slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy. Maximální rychlost je 194 km/h.

S pohonem všech kol dostal Jeep Avenger také upravený podvozek. Vzadu je použita víceprvková náprava a světlá výška se zlepšila o 10 mm na 210 mm. Vůz se tak nezalekne brodu s hloubkou až 400 mm. Standardem by měly být celoroční pneumatiky, volitelně by měly být dostupné i terénní pneumatiky.

Drobné změny proběhly také po stránce designu. Automobilka například upravila přední nárazník, což v kombinaci s vyšší výškou zajistí nájezdový úhel 22 °, přejezdový úhel 21 ° a odjezdový úhel 35 stupňů. Černé oplastování pak bylo vyrobeno z materiálu, který by měl odolat poškrábání.

Novinkou jsou také přepracované mlhovky, standardem jsou střešní nosiče a nechybí ani zadní tažné oko. Volitelným doplňkem pak budou stylové polepy karoserie. Interiér vozu by měl být vyroben z odolnějších materiálů a měl by být snadno udržovatelný.

Jeep Avenger 4×e by měl být na evropských trzích dostupný během čtvrtého čtvrtletí tohoto roku. Ceny zatím neznáme, hybridní verze s pohonem pouze předních kol ale nyní startuje na ceně 609 900 Kč.

Jeep Avenger konečně dostane pohon všech kol, dorazí koncem roku

AutoMoto

Jeep Avenger naživo: Evropské auto roku 2023 je malé, ale bytelné

AutoMoto

Výběr článků

Načítám