Hlavní obsah

Jeep Avenger naživo: Evropské auto roku 2023 je malé, ale bytelné

Malinký jeep s elektrickým pohonem se stihl stát Evropským autem roku, třebaže nejeden škarohlíd rychle namítne, že od Jeepu je na něm jen logo - a nebude daleko od pravdy.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Jeep Avenger v Česku

Článek

Nejmenší jeep je zároveň prvním ryzím elektromobilem značky a jeho součástky pochází ze společných skladů koncernu Stellantis. Nečekejte redukce a uzávěrky diferenciálů či třeba rámovou konstrukci - jeho základem je „samonoska“ eCMP a 156 elektrickými koňmi pohání výhradně přední kola.

Poměrně velký odklon od tradic značky však nezabránil porotcům Evropského auta roku, aby vozu přiřkli nejvyšší ocenění pro rok 2023. A český importér ho vystavuje na motoristické slavnosti Legendy, probíhající o tomto víkendu na holešovickém výstavišti v Praze, takže by byla škoda nevyužít příležitosti se na něj detailně podívat.

S délkou necelého 4,1 metru je to vážně malé auto - o poznání menší než Škoda Kamiq. Je to znát zejména uvnitř, kde místa opravdu není nazbyt. Za volantem to je bez problému, ovšem aby se někdo vešel na zadní sedačky, ten vpředu musí být opravdu malého vzrůstu. Já se „za sebe“ nevejdu.

Evropským autem roku 2023 je Jeep Avenger

AutoMoto

Stejně jako technické informace, i ovládací prvky křičí „Peugeot“ - infotainment UConnect byste tu hledali marně. To však není nutně špatně, poslední generace infotainmentů francouzské odnože koncernu Stellantis je výborná a avenger ji doplňuje fyzickými tlačítky pro ovládání klimatizace.

Líbí se mi také tlačítkový volič převodovky, schovaný pod středovou konzolí. V té jsou dvě slušně velké odkládací schránky a avenger, navzdory svému zařazení v portfoliu automobilky, nabízí i luxusní prvky výbavy jako bezdrátovou nabíječku mobilu.

Interiér nabídne slušné materiály a celkově působí docela bytelně - stejně jako moderní produkty koncernu Stellantis, ovšem na rozdíl třeba od takového renegadu, který po stránce kvality zpracování má co dohánět.

Avenger zatím nemá pohon všech kol, ale údajně se chystá v dohledné době. Prozatím mu musí stačit tři různé jízdní režimy pro místa, kde není asfalt, a světlá výška 200 mm také není k zahození. Jak to funguje, však vyzkoušíme až ve standardním testu.

Vůz již vstoupil do prodeje za cenu od necelých 900 tisíc korun. V Česku bude k mání výhradně s elektrickým pohonem.

První elektromobil značky Jeep už je v prodeji. Nejblíže v Německu a Polsku

AutoMoto

Výběr článků

Načítám