Článek
RDW má v Evropské unii úlohu referenčního regulátora. Úřad upozornil, že značka Jeep už vyvinula patřičnou softwarovou úpravu a dostala nařízeno svolat vozy Grand Cherokee k jejímu provedení. Úřad dodal, že Suzuki ještě návrh na nápravná opatření nepředložila.
„Suzuki musí přijít s adekvátními nápravnými opatřeními, jinak RDW zahájí proces k odebrání evropské homologace,” uvedl úřad.
„V konkrétním případě se jednalo o provedení Vitary před faceliftem s dieselovým motorem DDiS 1,6 88 kW, přičemž testovány byly dva kusy roku výroby 2015 a 2016. S tímto motorem se Vitara v současné době neprodává, Suzuki nabízí jen zážehové motorizace,” uvádí české zastoupení značky, které čeká na vyjádření z ústředí automobilky.
Úřad také sdělil, že jako preventivní opatření zahájil i proces odebrání homologace pro vůz Jeep Grand Cherokee.
Automobily Jeep Grand Cherokee a Vitara podle RDW využívají „zakázané emisní strategie”, které jim umožňují vypouštět při běžném provozu větší množství emisí oxidů dusíku než při testování, píše Reuters.
Berlín možná zakáže spalovací motory. Navrhuje to radní za Zelené
Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý koncern Volkswagen v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.