Článek
Když se spojí věhlasná automobilka Ferrari a o nic méně slavná karosářská firma Zagato, vznikne vždy něco úžasného. Bohužel, neděje se to tak často, jak bychom si přáli.
I proto v historii obou firem moc společných automobilů nevzniklo a obecně jsou takové vozy velmi vzácné. Jeden takový teď míří do aukce a jedná se konkrétně o Ferrari model 550 GTZ Barchetta z roku 2001, jeden ze tří vyrobených kusů a jediný na celém světě s volantem vpravo. Automobil je ale výjimečný především svým příběhem.
Nové Ferrari se jmenuje jako italské hlavní město
Sběratel aut z Japonska a velký fanoušek Zagata přišel do firmy s tím, že by rád svoji 575M předělal tak, aby vzdávala hold modelu 250 GTZ Berlineta z roku 1956. Slovo dalo slovo, Ferrari navíc v tu dobu chtělo začít projektovat vůz k padesátému výročí „dvě stě padesátky“, a tak začala vznikat první kupé verze tohoto automobilu s názvem 575 GTZ. Aut nakonec vzniklo celkem šest.
Zagato se ovšem rozhodlo, že jen tak s výrobou neskončí a ve firmě stvořili i verzi bez střechy. Ta ovšem nevycházela z modelu 575, ale z 550 Barchetta, která měla pod kapotou V12 o objemu 5,5 litrů. Zagato pak maličko zaoblilo hrany automobilu, přidalo další přední kapotu a ikonickou oválnou masku chladiče a dva kruhové vdechy. Předělaná byla i zadní část vozu, kdy auto nápadně připomíná Aston Martin DB7 Zagato. Nakonec trvalo pět let, než byly vyrobeny všechny tři Barchetty.
Ferrari 550 GTZ Barchetta, která se nyní prodává ve dražbě, má lak vyvedený v šedé barvě a je jediná na světě s řízením na pravé straně. Zajímavé je, že originální Barchetta měla před předěláním už tři majitele, než si ji vzal Zagato do parády někdy kolem roku 2008. Ovšem není se čeho bát, vůz je v perfektním stavu a tachometr mu ukazuje 2 700 najetých mil, což je zaokrouhleně 4345 kilometrů.
Jen šestnáctistovka v hypersportu? Porsche pro to má dobrý důvod
Odhadci tvrdí, že automobil půjde do dražby pořádané domem Bonhams se zahajovací cenou 500 000 až 700 000 liber, tedy v přepočtu asi 14,5 až 20 milionů korun. Je také pravděpodobné, že auto, které se draží ve Velké Británii, na ostrovech také zůstane, protože má řízení vpravo. Kolik za ni ale potencionální kupec vysází, je prozatím těžko odhadnutelné.