Článek
V cestě systému samozřejmě nadále stojí legislativa, v budoucnu se s takovým řešením ale setkat můžeme.
Hudbou budoucnosti není jen autonomní jízda samostatného vozu, ale i automatizovaná jízda v koloně. Myšlenka zvaná „Follow the Vehicle“, tedy „následuj auto” se řídí jednoduchým principem: dvě auta, jeden řidič. Druhé auto zjednodušeně řečeno napodobuje přesně to, co dělá první.
Nadřízený vůz řízený člověkem určuje všechny relevantní parametry, jako rychlost, směr, trasu, jízdní dráhu či cílovou destinaci. Mnohá data týkající se pohybů volantu, akcelerace a brzdění získává podřízený vůz bezdrátovým přenosem z vozu vpředu. Druhý vůz jede za prvním vozem ve vzdálenosti až deseti metrů.
Nová Škoda Popular Monte Carlo je futuristický roadster, který se do výroby nechystá
Testovací vozy Superb iV ke komunikaci využívají data podobně, jako když komunikují s infrastrukturou. Například se semafory - což je řešení, které se rovněž v automobilovém průmyslu hojně testuje. Výměna dat mezi vozy probíhá prostřednictvím standardu pro automobilovou komunikaci a také mobilních sítí 4G/LTE a 5G.
K rozeznávání obrazu a identifikaci trojrozměrných objektů v okolí vozy využívají senzory, které jsou dodatečně vybaveny kamerovým systémem, radarovými systémy a komunikační jednotkou. Auto tak čte celou řadu různých údajů, například aktuální polohu vozidla a parametry související s řízením. Systémy také sledují okolí vozu a aktuální provoz v reálném čase.