Článek
Stellantis v současné době čelí významným problémům, zejména ve Spojených státech, kde prodeje prudce klesají. Američtí prodejci značek koncernu, jako je Jeep nebo Dodge, obviňují právě generálního ředitele Carlose Tavarese. V otevřeném dopise varovala americká Národní rada prodejců Stellantisu, že společnost směřuje ke „katastrofě“.
Tavares ze své pozice odstoupí, ale až začátkem roku 2026, kdy mu vyprší pětiletá smlouva. Spekulovalo se o tom, že by mohl na svém postu zůstat déle, ale nestane se to a manažer odejde přespříští rok do důchodu. Tavares se stal generálním ředitelem Stellantisu po fúzi PSA Group a Fiat-Chrysler Automobiles v roce 2021.
Již probíhá hledání jeho nástupce, které vede zvláštní výbor pod vedením Johna Elkanna, jenž je zároveň předsedou Ferrari. Elkann ujistil akcionáře, že představenstvo jednohlasně podporuje Tavarese a stojí i za nedávnými změnami ve vedení jednotlivých značek.
Fiat trápí nezájem o elektromobily, výroba 500e dál stojí
Mezi ty patří odstoupení Davida Grassa a Jeana-Philippa Imparata z pozic generálních ředitelů Maserati a Alfy Romeo. Obě značky převezme Santo Ficili. Grasso zůstane ve společnosti Stellantis v jiné roli, zatímco Imparato byl jmenován provozním ředitelem (COO) pro region Expanded Europe a generálním ředitelem Pro One, komerční divize Stellantisu.
Generální ředitel Jeepu Antonio Filosa se stane také provozním ředitelem pro Severní Ameriku, kde nahradí Carlose Zarlengu, který se přesune na jinou pozici. Doug Ostermann se stane novým finančním ředitelem společnosti, nahradí Natalii Knightovou.
Tavares v poslední době veřejně kritizoval několik aspektů fungování Stellantisu, a to včetně špatného marketingu Maserati, kterému připisuje nízké prodeje. Také se vyjádřil k problémům s kontrolou kvality ve výrobním závodě ve Sterling Heights v USA, kde mnoho vozů Ram vyžaduje opravy ihned po výrobě. Stellantis rovněž přiznal, že má nadbytek neprodaných vozidel a pracuje na snížení úrovně skladových zásob.