Článek
Vznik obřího hráče na poli lehkých užitkových vozů se při spojení koncernů PSA a FCA ve skupinu Stellantis zdál být největším trnem v oku evropských regulátorů. Nakonec však Stellantis i přesto vznikl a evropský automobilový trh má tak jednu střední dodávku už pod šestou značkou.
S Citroënem a Peugeotem už Fiat na dodávce, respektive minivanu, této třídy pracoval v prvních dvou generacích, v letech 1995-2007 a 2007-2016. Třetí vydání už společně neupekli, Francouzi se do ní pustili s Toyotou a Opelem, který koupili. Fiat tedy přeznačkoval konkurenční Renault Trafic a přejmenoval dodávku této třídy na Fiat Talento.
Fiat končí spolupráci s Renaultem. Připravuje se dodávkový gigant, kterého se EU obává
Jenže na začátku letošního roku definitivně vznikla skupina Stellantis a Fiat se s Citroënem, Peugeotem, ale i Opelem ocitl na stejné lodi. Vyrábět přeznačkovaný Renault nadále nedává smysl, a proto se talento loučí, je tu nové scudo.
Sourozencem je aktuálně Citroën Jumpy, Peugeot Expert, Opel Vivaro, Vauxhall Vivaro a Toyota ProAce. Osobní verze, která se od Fiatu zatím oficiálně neukázala, ale dostane jméno Ulysse, nesou názvy Citroën Spacetourer, Peugeot Traveller, Opel Zafira Life, Vauxhall Zafira Life a Toyota ProAce Verso.
Test Opelu Zafira Life: Mistr převleků
Od zmíněných se liší jen maskou chladiče a logy, v přídi nyní v nové retro podobě. Zbytek je shodný. Na výběr bude ze tří délek. Compact má 4,61 m, Standard 4,96 m a Maxi 5,31 m. Krom standardní výšky 1,89 m lze objednat i 1,94metrovou karoserii.
Vůz pohání vznětové motory z dílny PSA, jedná se o šestnáctistovku o výkonech 75 kW (102 k) až 88 kW (120 k). Dvoulitr nabídne 106 kW (145 k) nebo 130 kW (177 k) výhradně s osmistupňovým automatem.
I Fiat nabídne elektrickou verzi. Má elektromotor na přední nápravě o výkonu 100 kW (136 k). Baterie v podlaze, která neomezuje nákladový prostor, má kapacitu 50 kWh a stačí k 330 km dojezdu dle přísnější normy WLTP.
Kdy a za kolik dorazí scudo a ulysse na český trh, zatím není jasné.