Článek
Na ženevském autosalonu vyvolal Koenigsegg Jesko úplný poprask. Tento nejvýkonnější model v historii, který má ambici si pro sebe vzít titul nejrychlejšího auta světa, byl vyprodán ještě před uzavřením autosalonu. A to se jedná o auto s největší výrobní sérií v historii značky – 125 kusů.
Jenže jsou zákazníci, kteří chtějí ještě něco navíc. Něco, co nemá každý, a i když Koenigsegg udělá pro zákazníky ledacos, je tu ještě prostor pro ostatní. A tak firma s výmluvným názvem Luxury and Expensive připravila úpravu jednoho kusu auta.
Tato firma se v Německu specializuje na prodej a úpravy špičkových supersportů, v minulosti upravila Koenigsegg Regera, a také je zástupcem chorvatského výrobce elektrických supersportů Rimac.
Jesko oděla do temně rudé třešňové barvy, přidala mu karbonová kola o průměru 20” vpředu a 21” vzadu a další karbonové doplňky, díky kterým ho jasně rozpoznáte. Ovšem, jako by si někdo dokázal splést sériový koenigsegg s fabií.
Koenigsegg Jesko Red Cherry Edition má v útrobách standardní V8 se dvěma turbodmychadly, který je ovšem i v sériové verzi naprosto famózní. Při použití biolihu E85 dává výkon 1600 koní, což je neskutečné stádo. Zvlášť v autě, jehož suchá hmotnost (tj. bez provozních kapalin) je pouhých 1320 kg.
Firma počítá, že tento jediný vůz, který nabídne zákazníkům, bude stát v přepočtu zhruba 60 milionů korun.