Hlavní obsah

Jedinečné kupé vzniklo v polsko-italské spolupráci

Alpine A110 se speciální zakázkovou karoserií má sundávací „ocas“, který vůz prodlužuje o 62 centimetrů. Vznikne 19 kusů v ceně 16 milionů korun za jeden.

Foto: Zagato

Zagato AGTZ Twin Tail

Článek

Alpine A110 je na světě už nějaký ten pátek, pořád však láká nejen nadšence rychlých kol. Čerstvě na něm pracovala věhlasná italská karosárna Zagato, ovšem nikoliv sama – ve spolupráci s polským prodejcem nejen italských supersportů La Squadra.

Karosáři přepracovali na voze oproti sériovému stavu úplně všechno od předního nárazníku až po záď. Ta je nejzajímavější, neboť je o pořádný kus delší, konkrétně o 622 mm. Většina karoserie je karbonová včetně prodloužené zádě. Tu je možné sundat, a tak z tzv. longtailu („dlouhý ocas“) udělat shorttail („krátký ocas“). Proto hotový vůz dostal jméno Twin Tail – „dvojí ocas“.

Podle tvůrců je ve vyšších rychlostech vůz mnohem aerodynamičtější a stabilnější s nasazeným ocasem. Technika však zlepšení nedoznala – v útrobách stále pracuje 1,8l čtyřválec s přeplňováním, který dává 185 kW.

Vůz s ním na stovku zrychlí pod 5 sekund a nejvyšší rychlost je 250 km/h. Hmotnost vozu není známá, protože však má karbonovou karoserii, měl by být lehčí než sériové Alpine A110, které váží 1,1 tuny.

Zagato vyrobí 19 kusů AGTZ Twin Tail a každý z nich prodá za nejméně 650 tisíc eur (16,07 milionu korun) bez daní. To znamená, že jde o jedno ze světově nejdražších aut se čtyřválcovým motorem. Vůz se naživo ukázal na Concorso d’Eleganza Villa d’Este o uplynulém víkendu, a jestli je ještě nějaký kus k mání, nebo je sběratelé všechny rozebrali, není známo.

Supersport Alpine s vodíkovým šestiválcem se může dostat do výroby

AutoMoto

Alpine A110 v edici Enstone je oslavou motorsportu v obou rivalských zemích

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám