Článek
Alpine A110 je na světě už nějaký ten pátek, pořád však láká nejen nadšence rychlých kol. Čerstvě na něm pracovala věhlasná italská karosárna Zagato, ovšem nikoliv sama – ve spolupráci s polským prodejcem nejen italských supersportů La Squadra.
Karosáři přepracovali na voze oproti sériovému stavu úplně všechno od předního nárazníku až po záď. Ta je nejzajímavější, neboť je o pořádný kus delší, konkrétně o 622 mm. Většina karoserie je karbonová včetně prodloužené zádě. Tu je možné sundat, a tak z tzv. longtailu („dlouhý ocas“) udělat shorttail („krátký ocas“). Proto hotový vůz dostal jméno Twin Tail – „dvojí ocas“.
Podle tvůrců je ve vyšších rychlostech vůz mnohem aerodynamičtější a stabilnější s nasazeným ocasem. Technika však zlepšení nedoznala – v útrobách stále pracuje 1,8l čtyřválec s přeplňováním, který dává 185 kW.
Vůz s ním na stovku zrychlí pod 5 sekund a nejvyšší rychlost je 250 km/h. Hmotnost vozu není známá, protože však má karbonovou karoserii, měl by být lehčí než sériové Alpine A110, které váží 1,1 tuny.
Zagato vyrobí 19 kusů AGTZ Twin Tail a každý z nich prodá za nejméně 650 tisíc eur (16,07 milionu korun) bez daní. To znamená, že jde o jedno ze světově nejdražších aut se čtyřválcovým motorem. Vůz se naživo ukázal na Concorso d’Eleganza Villa d’Este o uplynulém víkendu, a jestli je ještě nějaký kus k mání, nebo je sběratelé všechny rozebrali, není známo.