Článek
I když je to v dnešní předpisy sešněrované době ohromně složité, automobilka Rolls-Royce se tak vrací ke svým kořenům, kdy byl na počátcích motorismu každý vůz originálem se svou zakázkovou karoserií. Po jediném sweptailu a třech kusech Boat Tailu značka z Goodwoodu tak nyní činí se čtyřmi kusy modelu Droptail.
Amethyst Droptail, označovaný jako „dechberoucí mistrovské dílo vyrobené s karoserií, které oslavuje kulturní dědictví svého klienta, rodinný odkaz a osobní vášně“, je druhým kusem z této exkluzivní série.
Byl zadán zákazníkem, „jehož rodinný podnik vyrostl z butiku s drahými kameny na nadnárodní korporaci s různorodými zájmy“, uvádí automobilka bez toho, aby prozradila konkrétní jméno klienta, který za vůz podle zákulisních odhadů utratil kolem půl miliardy korun.
Rolls-Royce dodal, že tajemný majitel má „sbírku vzácných šperků, významných vozů a současných uměleckých děl umístěnou ve speciálně zřízeném soukromém muzeu“.
Podle automobilky chtěl klient auto inspirované ametystovými drahokamy, které jsou „kamenem jejich syna a trvalým symbolem čistoty, jasnosti a odolnosti“. Vzhledem k tomu není překvapující, že vzácné ametysty jsou skutečně začleněny do interiéru a exteriéru.
Vůz má dvoubarevný lak, který čerpá inspiraci z divoké květiny globusových amarantů, která kvete v poušti poblíž jednoho z klientových domovů.
Odhlédneme-li od lakování, vůz jezdí na speciálních 22palcových kolech a má mřížku chladiče s kartáčovaným a leštěným povrchem. Jsou spojeny spodní částí z uhlíkových vláken, která má jemnou vrstvu laku zbarveného ametystovým pigmentem.
Ještě pozoruhodnější je, že dýhovaná část karoserie za interiérem je největším dřevěným povrchem, jaký kdy Rolls-Royce vyrobil a je také jediným aerodynamicky funkčním dřevěným povrchem na autě.
Rolls-Royce Cullinan v edici Blue Shadow si bere inspiraci z vesmíru
Vůz je vybaven odnímatelnou střechou. Na zakázku obsahuje barevné elektrochromické sklo. Jak společnost vysvětlila, když je deaktivováno, je zcela neprůhledné a má jemný fialový odstín, který odráží vnější povrch vozu. Jakmile je však sklo aktivováno, stane se průsvitným s odstínem, který odpovídá barvě Sand Dunes použité v interiéru.
Uvnitř můžeme vidět dvoubarevnou kabinu s nejrozsáhlejší dřevěnou plochou v historii. Tím speciální úpravy nekončí, protože ametystové drahokamy jsou integrovány do sdruženého přístroje a ovládacích prvků. Jinde jsou tkané kožené koberečky a nádherné švýcarské hodinky s názvem Les Cabinotiers Armillary Tourbillon.
Vyznačují se ručně vinutým strojkem, vložkami v ametystové barvě a bílo-zlatou základní deskou s ručně vytvořeným gilošovaným vzorem. Běžně Rolls-Royce výrobce palubních hodinek neudává, protože každý ze zákazníků může mít oblíbenou jinou značku, v tomto případě, kdy je klient jediný, jde však o výjimku.
Na rozdíl od zmíněných vozů Rolls-Royce Sweptail a Boat Tail není droptail založen na stejné platformě Architecture of Luxury jako modely z „běžné“ nabídky značky, tedy Cullinan, Ghost a Phantom.
Místo toho má nový monokok vyrobený z oceli, hliníku a uhlíkových vláken. Ačkoli jsou základy nové, hnací ústrojí má podobu tradičního 6,75litrového dvanáctiválce s dvojitým přeplňováním, který poskytuje výkon 593 koní a točivý moment 840 Nm.
Rolls-Royce zatím neuvedl, kdy a zda vůbec zveřejní podobu i zbývajících dvou droptailů.