Článek
Poslední špičkový hypersport značky Ferrari, nazvaný LaFerrari, se představil v roce 2013 jako součást „svaté trojice” hybridních hypersportů spolu s McLarenem P1 a Porsche 918 Spyder.
Britská značka už představila nástupce v podobě modelu Senna - a jak to nyní vypadá, nástupce u značky Ferrari je už ve fázi testování.
Že Ferrari pracuje na nástupci LaFerrari, potvrdil marketingový ředitel značky Enrico Galliera už na konci loňského roku. Video, zveřejněné kanálem Varryx v tomto týdnu, ukazuje neznámý sporťák v maskovací fólii.
Na první pohled vypadá jako LaFerrari Aperta. Má ale italskou registrační značku pro vývojové prototypy a když se podíváte pozorněji, rozdíly oproti již neprodávané apertě jsou jasně patrné.
Jde o přední masku, která místo předělu uprostřed pod „nosem” auta má velký obdélníkový otvor a dva menší, oddělené otvory po stranách. Také nasávací otvory na bocích auta jsou menší a mají obecně jiný tvar; kolem nich to také vypadá, že je maskování nejvíce. Dalším rozdílem jsou kola - zatímco LaFerrari používalo kola s centrálními maticemi, zde vidíme klasických pět matic v hvězdicovitém uspořádání.
Nikdy nebudeme prodávat pouze elektromobily, myslí si šéf Ferrari
Použití již existující karoserie, resp. v tomto případě její velké části, je u vývojových prototypů naprosto běžné. Automobilky se tak, stejně jako s maskovací fólií, pokouší zmást pozorovatele.
Co bude pod kapotou novinky, můžeme zatím jen spekulovat. Dá se očekávat atmosférický dvanáctiválec jako základ nějakého hybridního ústrojí, ale první dvě vrcholná ferrari - modely 288 GTO a F40 - měla osmiválce.