Hlavní obsah

Je to teréňák i bez čtyřkolky, říká Peugeot o 3008 upravené pro Top Gear

Říká se, že kdo chce jezdit do terénu, potřebuje pohon všech kol. Na spoustu situací však stačí i dobré pneumatiky a aspoň nějaká světlá výška. Top Gear magazín si před svým dobrodružstvím nechal upravit Peugeot 3008 i jinými prvky.

Foto: Peugeot

Peugeot 3008 ve Vietnamu zakusil i brody.

Článek

Peugeot nedal svému současnému modelu 3008 poctivou čtyřkolku; až verze Hybrid4, která má do prodeje přijít letos na podzim, bude mít zadní kola poháněná elektřinou. Místo pohonu 4x4 nabízí koncern PSA ve všech autech na této platformě systém, kterému říká Advanced Grip Control.

Má ho např. i Citroën C5 Aircross, který jsme testovali nedávno, a určité rozdíly v chování auta na nezpevněném povrchu znát jsou. Že by ale elektronika dokázala nahradit skutečný pohon všech kol?

Foto: Marek Bednář, Novinky

Vlevo volič automatu Citroënu C5 Aircross, vpravo ovladač Advanced Grip Control se svými pěti režimy - pro asfalt, sníh, písek a bláto, anebo se zcela vypnutým ESP.

Pokud jste zvyklí na offroady s redukcí a uzávěrkami diferenciálů, odpověď nemůže být kladná. Ale to nemusí znamenat, že by 3008 s pár úpravami nemohla v terénu něco zvládnout.

Vůz na fotkách vznikl v jediném kuse pro pokus slavného britského časopisu Top Gear, který chtěl zmíněnou elektroniku vyzkoušet.

Foto: Peugeot

Šotolina není terén, ale takováhle krásná cesta se může velmi rychle změnit v opravdu náročnou.

Britské zastoupení Peugeotu tedy vzalo standardní 3008 1,6 PureTech GT Line a namontovalo na ni odolná ocelová kola s terénními pneumatikami Cooper AT3. O zvýšení podvozku informace nemáme a podle fotek to vypadá, že k žádnému nedošlo. I tak má ovšem 3008 už ve standardu světlost 219 mm, což je hodnota v rámci třídy velmi slušná.

Dále přibyly ochranné kryty podvozku, zahrádka na střeše se stanem a silným LEDkovým světlometem a nosič kol na zádi. Firma Peugeot totiž vyrábí kromě aut a mnoha jiného i jízdní kola. Tohle konkrétní zrovna moc offroadově nevypadá a je tak možné, že tu je jen z marketingových důvodů.

Foto: Peugeot

Takovýhle nosič kol by v Evropě neprošel - jsou zakrytá zadní světla i registrační značka.

Časopis vzal upravený Peugeot do Vietnamu, na Ho Či Minovu stezku. Podle tiskové zprávy Peugeotu zvládla upravená 3008 její severní část bez problémů. „S drobnými modifikacemi zvládla 3008 docela náročný terén a dokázala tak efektivitu technologie Advanced Grip Control,“ komentoval výsledek David Peel, hlava britské divize Peugeotu.

Jednoho však napadne, jestli by vozu nebyly k užitku pořádné pneumatiky, „šusplech“ a aspoň nějaká světlá výška mnohem víc než elektronické berličky.

Výběr článků

Načítám