Článek
Velké změny, které desátou generaci Hondy Civic potkaly, jsme vám představili už ve zvláštním článku. Nově se totiž bude shodovat verze pro Evropu i Ameriku, ale jen v rámci designu.
Evropská verze bude o 130 mm delší než devátá generace, o 33 mm širší a o 20 mm nižší. A i přes velmi výrazný nárůst rozměrů bude o 16 kilogramů lehčí. Karoserie je hodně dynamická a vypadá, jako kdyby právě vyjela z dílny nějaké tuningové firmy. Zvlášť zezadu, kde kralují dva středem vyvedené výfuky a velké mřížky na stranách nárazníku (na půlené zadní sklo jsme si už asi zvykli), to vypadá jako hodně ostré auto.
Při pohledu do interiéru objevíme několik věcí. Tak zaprvé – auto se vrátilo ke klasice, tedy ke standardní kapličce přístrojů za volantem. Uprostřed pak sídlí obrazovka infotainmentu s kompletním dotykovým ovládáním.
To, co nás ale zajímá nejvíc, jsou dva nové motory. Jde o benzínové agregáty s technikou časování ventilů VTEC a s turbodmychadlem. Ten menší s třemi válci má objem jeden litr. Z něj dokáže vykouzlit výkon 95 kW (129 k) při 5500 ot./min a točivý moment 200 Nm při 2250 ot./min u manuální šestistupňové převodovky a 180 Nm v rozmezí 1700 až 4500 ot./min u variátoru CVT.
Druhý agregát je čtyřválec a má objem 1,5 litru (nahrazuje osmnáctistovku). Výkon je 134 kW (182 k) při 5500 ot./min (při 6000 u CVT). Se šestistupňovým manuálem pak má točivý moment 240 Nm při 1900 až 5500 ot./min. S CVT je to 220 Nm mezi 1700 až 6000 ot./min.