Článek
Andreas Mindt dnes vede designérskou divizi osobních Volkswagenů, v minulosti ale stál v čele designérů automobilky na opačném konci automobilového trhu - Bentley. Jeho podpis je například pod modelem Batur, který je posledním bentley se spalovacím motorem.
Britský magazín Top Gear ho vyzpovídal, co je náročnější - zda navrhnout auto, které se musí zalíbit velmi majetné, a tedy i velmi náročné klientele, nebo vůz, který musí splnit požadavky co největšího počtu zákazníků a navíc musí být cenově dostupný.

Bentley Batur
Odpověď možná leckoho překvapí, ale snazší v tomto ohledu je práce pro automobilku, jako je Bentley. „Když jsem pracoval u Bentley, byla to snadná práce. Navrhl jsem batur na základech continentalu GT, a to bylo skvělé - bylo tak snadné ho udělat, protože je nízký, široký a má dlouhou kapotu. To je snadné,“ říká Mindt. „Je to jako kopat penaltu bez brankáře,“ dodává.
Malé lidové auto je ale něco úplně jiného. Mindt převzal vedení designérského týmu Volkswagenu po svém předchůdci u Volkswagenu Jozefu Kabaňovi letos v únoru a vedl projekt ID. 2all . Tvrdí, že celý proces designu trval jen šest týdnů.

Volkswagen ID. 2all
„Abyste udělali malé auto, jako je ID. 2all, musíte tvrdě pracovat, a to lidi nechápou. Je těžší ho navrhnout. Podívejte se na věci, jako je Fiat Panda - jeho designéři jsou ti géniové, alespoň v mých očích. Ne ti, kteří dělají hypersporty. Nechci se nikoho dotknout, ale znám obě strany,“ cituje ho magazín.
Bentley plánuje postavit jen 18 baturů a za každý si bude účtovat nejméně dva miliony dolarů, tedy zhruba 43,5 milionu korun. Volkswagen naopak chce postavit statisíce, ba miliony aut založených na konceptu ID. 2all, a právě proto musí jeho vývojové týmy hledat úspory doslova i v haléřích na každém vyrobeném kusu. V neposlední řadě i proto, že vůz má být elektromobilem, jehož baterie je velmi drahá.