Článek
Andreas Mindt dnes vede designérskou divizi osobních Volkswagenů, v minulosti ale stál v čele designérů automobilky na opačném konci automobilového trhu - Bentley. Jeho podpis je například pod modelem Batur, který je posledním bentley se spalovacím motorem.
Britský magazín Top Gear ho vyzpovídal, co je náročnější - zda navrhnout auto, které se musí zalíbit velmi majetné, a tedy i velmi náročné klientele, nebo vůz, který musí splnit požadavky co největšího počtu zákazníků a navíc musí být cenově dostupný.
Odpověď možná leckoho překvapí, ale snazší v tomto ohledu je práce pro automobilku, jako je Bentley. „Když jsem pracoval u Bentley, byla to snadná práce. Navrhl jsem batur na základech continentalu GT, a to bylo skvělé - bylo tak snadné ho udělat, protože je nízký, široký a má dlouhou kapotu. To je snadné,“ říká Mindt. „Je to jako kopat penaltu bez brankáře,“ dodává.
Volkswagen ukázal „elektromobil pro každého“. V roce 2025 má stát pod 600 tisíc
Malé lidové auto je ale něco úplně jiného. Mindt převzal vedení designérského týmu Volkswagenu po svém předchůdci u Volkswagenu Jozefu Kabaňovi letos v únoru a vedl projekt ID. 2all . Tvrdí, že celý proces designu trval jen šest týdnů.
„Abyste udělali malé auto, jako je ID. 2all, musíte tvrdě pracovat, a to lidi nechápou. Je těžší ho navrhnout. Podívejte se na věci, jako je Fiat Panda - jeho designéři jsou ti géniové, alespoň v mých očích. Ne ti, kteří dělají hypersporty. Nechci se nikoho dotknout, ale znám obě strany,“ cituje ho magazín.
Bentley plánuje postavit jen 18 baturů a za každý si bude účtovat nejméně dva miliony dolarů, tedy zhruba 43,5 milionu korun. Volkswagen naopak chce postavit statisíce, ba miliony aut založených na konceptu ID. 2all, a právě proto musí jeho vývojové týmy hledat úspory doslova i v haléřích na každém vyrobeném kusu. V neposlední řadě i proto, že vůz má být elektromobilem, jehož baterie je velmi drahá.