Článek
Pražská městská policie vyčlenila na příští tři měsíce asi dvacítku strážníků, kteří se budou věnovat především autům, jejichž řidiči si dovolili neoprávněně zaparkovat v modrých zónách, které jsou určeny primárně pro rezidenty.
Zvýšenou kontrolu si na strážnících vyžádalo vedení hlavního města. Na jednání magistrátního kontrolního výboru to řekl náměstek ředitele městské policie Ludvík Klema. Požadavek náměstka pro dopravu Adama Scheinherra zněl na 16 hlídek a 16 odtahových aut.
Pomohl by větší odstup i lepší světla, myslí si expert o nedělní nehodě na D1
„Byli jsme vyzváni, abychom nasadili víc strážníků do dopravy a k odtahům. Strážníci, kteří se věnovali veřejnému pořádku, se nyní budou věnovat primárně odtahům,” řekl Klema. Kvůli špatnému parkování se na strážníky denně prý obrací desítky lidí.
„Po třech měsících budou veškerá data vyhodnocena a bude rozhodnuto o tom, zda bude požadavku náměstka primátora pro dopravu (Adama Scheinherra) vyhověno v plném rozsahu, tedy zda bude nasazeno 16 odtahových vozidel a 16 odtahových hlídek strážníků,” uvedl ředitel strážníků Eduard Šuster.
Škoda Felicia slaví 25 let, je symbolem přerodu automobilky
První regulace parkování začala v 90. letech v Praze 1. Takzvané modré zóny byly poprvé zavedeny v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a část Prahy 16. Platí také ve vybraných částech Prahy 4, 5, 6 a 8. Jejich zavedení v budoucnu plánují Praha 9 a 10.