Hlavní obsah

Je libo Mazdu MX-5 jako kombík? Designér takovou navrhl

Mazdu MX-5 všichni automobiloví nadšenci znají jako kabrio nebo „targu“. Nezávislý designér Sugar Chow se však zamyslel, jak by mohla vypadat s karoserií typu shooting brake, tedy dvoudveřového kombi.

Foto: Petr Horník, Právo

Mazda MX-5 Anniversary (ilustrační foto).

Článek

Požadavek skloubit potěšení z řízení Mazdy MX-5 s velkou přepravní kapacitou je něco, co v reálném světě není dost dobře možné. V tom virtuálním se ale kreativitě meze nekladou, a tak se designér Sugar Chow pustil do ztvárnění, jak by vypadala MX-5 s pořádným batohem na zádech.

Stvořil tak první třídveřovou MX-5 na světě a zároveň auto, které nemůže nepřipomenout slavnou „klauní botu“ BMW Z3 Coupé či třeba Ferrari FF nebo GTC4Lusso. Moc jiných sporťáků se zádí typu shooting brake – odhlédneme nyní od snahy marketingových oddělení některých automobilek nazývat takto obyčejné kombíky – na světě není, přinejmenším v moderní době.

Příští Mazda MX-5 možná odolá elektromotorům. Dostat má „diesel na benzin“

AutoMoto

Většinu panelů karoserie designér zachoval, kromě střechy a zadních bočních oken přidal také spoiler či zadní stěrač. A čtyři koncovky výfuku tam, kde má skutečná MX-5 jen dvě.

Interiér vyobrazen není, avšak nepočítejme, že by vůz dostal zadní sedačky, kdyby někdy došlo na jeho výrobu – což je krajně nepravděpodobné. Spíš by se jen zvětšil zavazadelník, ale nečekejte převozník praček či gaučů, nýbrž spíš velikost tak akorát použitelnou k týdenní dovolené pro dva lidi.

Související témata:

Výběr článků

Načítám