Hlavní obsah

Jawa má nové retro modely, letos chce prodat dva tisíce motorek

Tradiční česká značka Jawa chce letos zvýšit prodej motocyklů o třetinu na zhruba 2000 kusů. Do budoucna se chce více zaměřit na výrobu luxusních motorek, o které mají zákazníci zájem, řekl na veletrhu Motosalon v Brně obchodní manažer firmy Jiří Kraft.

Foto: ČTK

Tradiční česká značka Jawa představila 7. března na brněnském Motosalonu jako novinku motocykl Adenium se speciálním lakem, který vystupuje z podkladu (výřez).

Článek

Firma v Brně ukázala několik novinek, které navazují na model Jawa Sportard s objemem 660 ccm. Novinkou na veletrhu je model Californian. "V Evropě jsou ve velké oblibě retro motocykly. Ten náš je inspirován historickým modelem ze 70. let minulého století," uvedl Kraft. Firma k výrobě Californiana přistoupila po průzkumu trhů v Belgii, Anglii a Francii. "Chceme Californian vyrábět v limitované sérii," uvedl Kraft. Model podle vybavení bude stát kolem 185 000 korun.

Foto: ČTK

Tradiční česká značka Jawa představila 7. března na brněnském Motosalonu jako novinku motocykl Adenium se speciálním lakem, který vystupuje z podkladu.

Další novinkou, kterou firma v Brně ukazuje, je model Adenium se speciálním lakem, který vystupuje z podkladu. Jawa podle Krafta s nabídkou těchto modelů reaguje na změnu v chování motorkářů, kteří jsou individualisté. "Na motorce se už nejezdí do práce. Motorkáři mají motocykl na víkendovou zábavu a nechtějí mít něco, co má několik desítek dalších lidí," uvedl Kraft.

Foto: Jawa

Jawa 660

Jawa se chce v budoucnu více zaměřit na luxusní výrobky. Uvažuje i o objemových třídách přes 1000 kubíků. Firmu k tomu vedou marketingové průzkumy a inspirace od producentů. Aktuálně má v nabídce motocykly v objemových třídách 50, 125, 250, 350 a 660 ccm. Loni firma prodala přes 1500 motocyklů, z toho v ČR necelou stovku.

Související témata:

Výběr článků

Načítám