Článek
Mnoho konceptů má místo zpětných zrcátek kamery. Jenže zůstane vždy jen u konceptů. Třeba takové BMW i8 má v sériové podobě klasická zrcátka, i když studie měla místo nich jen krátké vodicí tyčky pro kamery.
Jenže teď je s tím konec. Alespoň v Japonsku, které schválilo možnost jejich aplikace v sériové výrobě. Platnost je už zpětná a navíc subdodavatelé s tímto krokem už dávno počítali. Takže už nyní je několik společností s připravenými technologiemi, které nabízejí automobilkám. Zahraniční servery většinou jmenují Ichikoh Industries a jejich Smart Rear View Mirror.
Předpokládá se, že postupně by měla mít kamery většina dražších vozidel, do osmi let asi 12 % z celkového nabízeného počtu v Japonsku. Důvodů je hned několik. Především to vypadá efektně. Pak to má nespornou výhodu v bezpečnosti, protože kamery zabírají mnohem větší úhel a vidí tedy víc.
V neposlední řadě jde také o spotřebu. Zrcátka jsou už dávno velkým nepřítelem lidí pracujících s aerodynamikou aut. Zrcátka jsou něco, co to dokonalé obtékání vzduchu totálně nabourá. Už dávno jsou známé jejich aerodynamické úpravy – od proudnicových tvarů až po brutální koncepty jako Autech Zagato Stelvio AZ1 (1989) se zakapotovanými zrcátky do předních blatníků.