Článek
"Pozornost se soustředí na nízkonákladové technologie," řekl Watanabe. "Všechno od designu po výrobní metody bude radikálně změněno," dodal. Zkušenosti z vývoje nového modelu hodlá automobilka později využít také u ostatních produktů.
Cena nového modelu by měla být podle Watanabeho nižší než cena levného rodinného automobilu Logan francouzské společnosti Renault. Ten se například v České republice prodává od 199 900 Kč.
Druhá největší japonská automobilka Nissan Motor již dříve oznámila, že uvažuje o vývoji levného vozu pro rozvíjející se trhy. Podle jedné z mluvčích společnosti je v tomto směru možná spolupráce s partnerem Renault. Ten uvedl levný automobil Logan na trh v roce 2004.
Snahy japonských automobilek o snižování nákladů představují další hrozbu pro americké výrobce. Ti již delší dobu ztrácejí podíl na domácím trhu ve prospěch japonské konkurence.
Toyota loni zvýšila prodej ve Spojených státech o 12,9 procenta na více než 2,5 miliónu vozů. Vystřídala tak na místě třetího největšího prodejce automobilů ve Spojených státech konkurenta DaimlerChrysler, jehož prodej klesl o pět procent na 2,39 miliónu vozů.
Minulý měsíc Toyota oznámila, že letos zvýší celosvětovou výrobu o čtyři procenta na rekordních 9,42 miliónu vozů z loňských 9,04 miliónu.
Firma tak možná nahradí amerického konkurenta General Motors na postu největšího světového výrobce automobilů.