Článek
Japonská média uvádějí, že pruh pro autonomní kamiony bude dlouhý přibližně 100 kilometrů mezi městy Numazu a Hamamacu. Tento úsek rychlostní silnice vedoucí z Tokia do Nagoje má tři pruhy na každé straně a dlouhé, rovné úseky, které by z něj měly udělat ideální místo pro nasazení samořiditelných kamionů, uvádí web Nikkei Asia.
Cílem je zprovoznit jízdní pruh již v roce 2024. Jízdní pruh bude vybaven senzory a kamerami, které umožní neustále sledovat stav vozovky. Tento systém pomůže upozornit kamiony na různé předměty a poskytne jim dostatek času k tomu, aby se vyhnuly. I k tomu jsou vyžadovány komunikační sítě 5G.
Jde o součást širšího plánu premiéra Fumia Kišidy s cílem zavést technologie šetřící práci, zatímco Japonsko bojuje se stárnoucí populací. Konečné podrobnosti o pravidlech jízdy a instalaci požadovaných senzorů určí ministerstvo dopravy, ministerstvo průmyslu a provozovatel rychlostní silnice.
Jak „vidí“ auto? Lidarové systémy se vyvíjejí i v Česku

O tom, zda do pruhu budou moci vjet i vozidla ovládaná člověkem, ještě nepadlo definitivní rozhodnutí.
Tempo zavádění technologií pro autonomní řízení v Japonsku se podle Nikkei Asia zpomalilo kvůli nedostatku právních podkladů ohledně pokročilých úrovní automatizace a nedostatku potřebné silniční infrastruktury. Projekt speciálních pruhů pro kamiony má být prvním velkým projektem, který se uplatní v provozu.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
