Hlavní obsah

Japonci připravují pruhy vyčleněné pro autonomní kamiony

Jízdní pruh na jedné z nejfrekventovanějších japonských rychlostních silnic bude již v příštím roce vyhrazen pro samořídící nákladní vozy. Japonské úřady se chystají urychlit zavádění technologií autonomního řízení.

Foto: Profimedia.cz

Japonská dálnice

Článek

Japonská média uvádějí, že pruh pro autonomní kamiony bude dlouhý přibližně 100 kilometrů mezi městy Numazu a Hamamacu. Tento úsek rychlostní silnice vedoucí z Tokia do Nagoje má tři pruhy na každé straně a dlouhé, rovné úseky, které by z něj měly udělat ideální místo pro nasazení samořiditelných kamionů, uvádí web Nikkei Asia.

Cílem je zprovoznit jízdní pruh již v roce 2024. Jízdní pruh bude vybaven senzory a kamerami, které umožní neustále sledovat stav vozovky. Tento systém pomůže upozornit kamiony na různé předměty a poskytne jim dostatek času k tomu, aby se vyhnuly. I k tomu jsou vyžadovány komunikační sítě 5G.

Jde o součást širšího plánu premiéra Fumia Kišidy s cílem zavést technologie šetřící práci, zatímco Japonsko bojuje se stárnoucí populací. Konečné podrobnosti o pravidlech jízdy a instalaci požadovaných senzorů určí ministerstvo dopravy, ministerstvo průmyslu a provozovatel rychlostní silnice.

Jak „vidí“ auto? Lidarové systémy se vyvíjejí i v Česku

AutoMoto

O tom, zda do pruhu budou moci vjet i vozidla ovládaná člověkem, ještě nepadlo definitivní rozhodnutí.

Tempo zavádění technologií pro autonomní řízení v Japonsku se podle Nikkei Asia zpomalilo kvůli nedostatku právních podkladů ohledně pokročilých úrovní automatizace a nedostatku potřebné silniční infrastruktury. Projekt speciálních pruhů pro kamiony má být prvním velkým projektem, který se uplatní v provozu.

Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla

AutoMoto

Výběr článků

Načítám