Článek
Monitorování slepého úhlu je jedna z nejužitečnějších funkcí v rámci aktivní bezpečnosti aut. Ve formě senzoru v zrcátku, či dnes běžněji v zadním nárazníku, se rozšířil napříč segmenty.
Zpravidla tvoří jen zmíněný senzor a varovné prostředky. Ať už akustické, nebo vizuální v podobě diod ve zpětném zrcátku. Kia do toho v novém Sorentu připojila ještě kameru. Ta nenahrazuje klasické zpětné zrcátko, jako třeba v Audi e-tron, ale dokáže promítnout nebezpečnou situaci do kruhu na přístrojovém štítu.
Zvyknete si na kamery místo zrcátek? Novinku od Audi jsme otestovali v pražském provozu
Obraz z kamer integrovaných do vnějších zrcátek tak krátce nahradí číselník rychloměru nebo otáčkoměru, zatímco je stále možné sledovat aktuální rychlost vozidla. Kamery zprostředkují širší úhel zobrazení než zrcátka samotná, a poskytují tak řidiči lepší přehled o okolním provozu.
Kia představuje nové Sorento
Nové Sorento se pyšní digitálním přístrojovým štítem s úhlopříčkou 12,3 palce a rozlišením 1920×720 pixelů. Představit se nová generace měla na zrušeném autosalonu v Ženevě v březnu. Na trh se dostane ještě letos.