Článek
Model ID.4 by měl být SUV, které stojí na základech konceptu ID Crozz z roku 2017.
Očekává se, že auto vznikne ve dvou variantách, kdy se jedna bude jmenovat právě ID.4 a představí se jako model s typickou karosérií, druhá jako kupé pod názvem ID.5.
Volkswagen ukazuje nové Caddy

Autocar míní, že jako první se označení GTX, tedy jakéhosi ekvivalentu GTI pro elektrické Volkswageny, dočká model ID.4 a následně i ID.5. V kuloárech se mimo jiné hovoří i o možnosti využít koncepci GTX u nejmenšího ID.3, ale Volkswagen usoudil, že větší crossover bude lépe prodejný na klíčových trzích v Číně a USA. ID.3 by se ovšem mělo dočkat v blízké budoucnosti.
Crossover ID.4 bude mít premiéru v dubnu na autosalonu v americkém New Yorku. Po ID.3 se stane druhým čistě elektrickým Volkswagenem. Očekává se, že bude mít dva elektromotory a kombinovaný výkon 302 koňských sil, přičemž díky lithium-iontovým bateriím o kapacitě 83 kWh ujede až 497 kilometrů na jedno nabití.
GTI či GTD už nestačí. Volkswagen pro silné elektromobily použije novou zkratku

Rok 2020 se obecně považuje mezi odborníky za přelomový, co se týče elektrifikace automobilového trhu. Většina výrobců, Volkswagen nevyjímaje, investovala nemalé jmění do vývoje aut budoucnosti a je jen otázkou, zda tomu budou odpovídat i prodeje. Volkswagen věří, že právě ostré verze GTX mohou finanční stránce věci hodně pomoci.