Hlavní obsah

Jaká bude nová Kia

Novinky, Jan Čech
ŽILINA

Při návštěvě továrny Kia v Žilině jsme hráli s představiteli jejich hru. Jelikož se na výrobních linkách již tyto vozy zkouší, bylo zapotřebí všechny vyrobené kusy před námi schovat. Jenže v průběhu návštěvy jsme viděli tu a tam několik zajímavých detailů, jako je nenalakovaná karoserie či zamaskovaný prototyp.

Článek

Tam, kde stály prototypy s maskováním jsme byli upozorňováni korejskými průvodci, že nemáme fotografovat. V jistých místech se dokonce stavěli do cesty objektivům. Jenže jinde to tak nebylo. Bylo tedy cítit, že automobilka chce jisté informace pustit a nalákat tak na vůz, který nesmí ukázat a ještě pro něj nemá ani jméno.

Hru si zahrajeme

Když nám tedy Kia povolila jen na malé okamžiky zahlédnout kontury vozu, zkusíme navrženou hru na schovávanou s automobilkou hrát.

Jak tedy bude nový automobil z žilinské automobilky vypadat? Model s prozatímním jménem ED bude vycházet z konceptu Cee´d. Ten jsme představili již při přenosu novinek ze Ženevy [celá zpráva]. Jenže právě k němu musíme upřít zraky, když chceme vidět kompletní vůz.

Umírněný předek

V přední části najdeme tvary velmi podobné konceptu. Světlomety, tvar kapoty a silný A-sloupek jsou naprosto stejné. Z několika fotografií však odhalujeme změny. Především je to umírněnější design předního nárazníku. Na fotografii v rámečku 1 je jasně vidět, že jeho tvar je mírně stažený pod vůz. To pomůže aerodynamice a umírní dramatický vzhled.

Na předním blatníku u Kie Cee´d upozorňujeme na ohromný prolis v celém oblouku. To sériový vůz mít také nebude (rámeček 2). Aby byl tak mohutný lem efektní, musely by být instalovány kola alespoň osmnáctipalcová, což zcela jistě nebudou.

Zachovaný bok a záď

V boční linii překvapivě zůstal velký vlis ve tvaru V. Designérsky je to jistě zajímavý prvek který odlehčí mohutné boční plechy, ale obáváme se, že se zde bude chytat prach a nečistoty. V zadní části pak došlo asi k nejméně změnám. Svítilny i tvar víka zavazadelníku zůstaly stejné. Není také proč ho měnit - už na studii byl celkem umírněný.

Moderní motory

Kia ED bude mít několik motorů. Známé je zatím to, že do výroby přijdou  zážehové jednotky o objemu 1,4 a 1,6 l. Také by se měl objevit dvoulir. Mnohem zajímavější je ovšem instalace moderní vznětové šestnáctistovky s variabilním natáčením lopatek. Ta bude splňovat normy Euro 4. Doplní jí i dvoulitrový vznětový agregát, který také projde několika úpravami.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám