Článek
V případě passatu GTE se o pohon stará klasický spalovací motor a elektromotor. Čtyřválcové TSI je naladěné na 156 koní (115 kW), elektromotor přidává dalších 45 kW.
Ve „sportovním” režimu GTE, ve kterém jsme i natáčeli zrychlení, ze sebe oba motory dávají 160 kW (218 koní) a 400 Nm, což je slušná porce, třebaže hybridní verze passatu váží 1 722 kilogramů.
Ale na stovku se passat GTE dostane s vervou sportovního šestiválce (jakkoliv údaj od výrobce - 7,6 s tak atraktivně nevypadá), poté už dynamika lehce uvadá, ale pořád předvádí zajímavé zrychlení. Nad hranicí 200 km/h je znát, že passatu už opravdu docházejí síly a každý kilometr v hodině, který přidá, trvá delší dobu. Volkswagen udává nejvyšší rychlost 225 km/h.
Při jízdě čistě na elektřinu ujedete zhruba 40 kilometrů, automobilka uvádí o 10 km delší dojezd. Při jízdách Prahou jsme spotřebovali v čistě elektrickém režimu přibližně 19 kWh na sto ujetých kilometrů.
Podrobný test připravujeme na příští týden.