Hlavní obsah

Jak vznikl Mercedes třídy G zalitý do pryskyřice

Dvaapadesátitunová instalace Mercedesu třídy G, který byl pro představení nové generace tohoto vozu zalit do pryskyřice, vznikala celkem 90 dnů. Mercedes se nyní pochlubil videem, jak bylo toto dílo vyráběno.

Mercedes zalil třídu G do pryskyřice, aby uchoval její DNAVideo: Mercedes-Benz

Článek

„Náš kultovní offroad se nepřetržitě vyvíjel po téměř 40 let, aniž by ztratil svůj charakter nebo své základní hodnoty. Jeho DNA je silnější než čas a než jakýkoliv módní trend. Tento kvádr to ztělesňuje,” uvedl Gunnar Güthenke, šéf divize terénních aut u Mercedesu, v tiskové zprávě letos v lednu, když se na detroitském autosalonu v USA představila třída G zalitá do pryskyřice. [celá zpráva]

Nyní Mercedes zveřejnil nové video, na kterém do značné míry ukazuje, jak byl tento unikátní umělecký artefakt vyráběn. „Jantarová kostka”, jak dílo společnost nazývá, začala převrácením starého Mercedesu třídy G na bok a jeho zavěšením na speciální platformu.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy G zalitý v pryskyřici

Pak se pod a kolem něj začala vylévat pryskyřice za současného stavění formy kolem dokola, která stále ještě tekutou pryskyřici držela ve tvaru kvádru. V určitý moment bylo nutné, aby vůz spočinul na již tvrdé pryskyřici; platforma, která ho držela, musela být odstraněna.

Po vytvrdnutí byl povrch přeleštěn a kvádr otočen „koly dolů”. Celkem bylo použito 40 708 litrů pryskyřice, celá instalace váží dle nových informací 52 tun. Dobře zabalená, aby nedošlo k poškození, putovala lodí z německého Hamburku do amerického Detroitu, kde si ji mohli návštěvníci autosalonu do detailu prohlédnout.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy G zalitý v pryskyřici

Výběr článků

Načítám