Článek
Když má dopravce přemístit auto z kamionu do prodejny, většinou ho nastartuje a prostě do showroomu dojede. Na dražší auta se vyrábí speciální ochranné plachty, skrz které je ale vidět ven; jistě jste takhle zabalené porsche nebo BMW na kamionu někdy viděli.
Když ale ze Švédska do Puerta Banús na jihu Španělska přijely dva Koenigseggy, takto se manipulovalo pouze s Gemerou. Druhý vůz, který byl v krytém přívěsu ještě pod klasickou neprůhlednou plachtou, si ji nechal až do svého zaparkování v showroomu. Jak s ním ale zatáčeli?
Jednoho by napadly garážové „vozíčky”, které se umístí pod kola a díky otočným kolečkům jako u nákupního vozíku je možné auto jakkoliv přemisťovat. Koenigsegg ale musí mít všechno po svém, takže ve videu zpozorněte okolo času 11:50.
Vidíte správně, jeden z řidičů, kteří auta přivezli, do zádě vozu - údajně to je Jesko Absolut - strká volant na velmi dlouhé tyči a jeho pomocí otáčí předními koly. Motor auta je přitom vypnutý.
Koenigsegg Jesko Absolut má být nejrychlejší na světě. Pojede více než 500 km/h
Kdyby řidič ten volant prostrčil přídí, dalo by se usuzovat, že hřeben řízení má někde velkou matici, instalovanou pro tenhle účel. Jenže on ho strčil do zádě auta; od přední nápravy ho dělil motorový prostor a kabina. Tyč není tak dlouhá, aby dosáhla až k přední nápravě.
To znamená - byť spekulujeme - že Koenigsegg musel při vývoji Jeska zapracovat do jeho karoserie nějakou hřídel, která bude sloužit jen k jednomu účelu v jednu dobu - k manipulaci v showroomu, než si auto odveze zákazník do své garáže. A možná ještě k manipulaci v rámci nějakého světového autosalonu, aby auto mohlo zůstat pod plachtou a veřejnost ho náhodou neviděla dřív než při oficiálním odhalení.
Přijde vám taková technika nepravděpodobná? Nám taky, ale ve videu vidět docela jasně nejen volant na tyči, ale i fakt, že se do auta strká na druhé straně, než jsou natáčecí kola.