Hlavní obsah

Jak řídit auto pod plachtou? Koenigsegg má unikátní způsob

Manipulace s autem, nemůžete-li ho řídit zevnitř, je díky vymoženostem dílenské techniky bez problému možná. Jenže standardní nářadí očividně není pro Koenigsegg dost dobré, a tak vymyslel zasouvací volant na dlouhé tyči. Doslova.

Foto: Koenigsegg

Koenigsegg Jesko Absolut

Článek

Když má dopravce přemístit auto z kamionu do prodejny, většinou ho nastartuje a prostě do showroomu dojede. Na dražší auta se vyrábí speciální ochranné plachty, skrz které je ale vidět ven; jistě jste takhle zabalené porsche nebo BMW na kamionu někdy viděli.

Když ale ze Švédska do Puerta Banús na jihu Španělska přijely dva Koenigseggy, takto se manipulovalo pouze s Gemerou. Druhý vůz, který byl v krytém přívěsu ještě pod klasickou neprůhlednou plachtou, si ji nechal až do svého zaparkování v showroomu. Jak s ním ale zatáčeli?

Jednoho by napadly garážové „vozíčky”, které se umístí pod kola a díky otočným kolečkům jako u nákupního vozíku je možné auto jakkoliv přemisťovat. Koenigsegg ale musí mít všechno po svém, takže ve videu zpozorněte okolo času 11:50.

Vidíte správně, jeden z řidičů, kteří auta přivezli, do zádě vozu - údajně to je Jesko Absolut - strká volant na velmi dlouhé tyči a jeho pomocí otáčí předními koly. Motor auta je přitom vypnutý.

Kdyby řidič ten volant prostrčil přídí, dalo by se usuzovat, že hřeben řízení má někde velkou matici, instalovanou pro tenhle účel. Jenže on ho strčil do zádě auta; od přední nápravy ho dělil motorový prostor a kabina. Tyč není tak dlouhá, aby dosáhla až k přední nápravě.

To znamená - byť spekulujeme - že Koenigsegg musel při vývoji Jeska zapracovat do jeho karoserie nějakou hřídel, která bude sloužit jen k jednomu účelu v jednu dobu - k manipulaci v showroomu, než si auto odveze zákazník do své garáže. A možná ještě k manipulaci v rámci nějakého světového autosalonu, aby auto mohlo zůstat pod plachtou a veřejnost ho náhodou neviděla dřív než při oficiálním odhalení.

Přijde vám taková technika nepravděpodobná? Nám taky, ale ve videu vidět docela jasně nejen volant na tyči, ale i fakt, že se do auta strká na druhé straně, než jsou natáčecí kola.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám