Článek
Je známo, že kamery a čidla samořídících aut mají problém se orientovat za špatného počasí. Ostatně, i pokud máte v autě adaptivní tempomat, v určitých situacích odmítne fungovat, protože „nevidí”. Normální auto má vás, řidiče, aby se se situací vypořádal, ale má-li vůz jezdit sám na vysokých úrovních autonomie, musí být schopen si poradit.
Proto Waymo, odnož Googlu zabývající se autonomním řízením, bude testovat svá auta na Floridě. Ta je sice na jihu a hodně tam svítí slunce, jenže přes letní měsíce tzv. hurikánové sezony je Miami jedno z nejmokřejších měst ve Spojených státech. Jeho celoroční průměrný úhrn srážek je 157 cm. Ano, centimetrů. Pro srovnání, za rok 2018 byl v ČR průměrný úhrn srážek 51,7 cm.
„Silný déšť představuje pro naše senzory spoustu šumu. Mokré silnice také můžou znamenat, že se ostatní účastníci provozu budou chovat jinak,” uvádí Waymo v tiskové zprávě a dodává, že na Floridě bude zjišťovat i to, jak déšť ovlivňuje chování autonomního vozu samotného.
Testy budou nejprve probíhat na uzavřeném polygonu v Naples, a to v nejdeštivějším období. Pak se auta přestěhují na veřejné silnice do Miami, kde s nimi ale budou jezdit lidé. Budou sbírat data o jízdě za silného deště.
Testovací vozy pak budou jezdit i na dalších místech Floridy. Jak dlouho má celý test či různé jeho fáze probíhat nebo jaké vzdálenosti při nich mají auta najezdit, nebylo zatím oznámeno.