Článek
Španělský výrobce při představení nového Seatu v obří továrně Martorell uvedl, že nový Leon, nejprodávanější model firmy, stojí na několika pilířích, které z něj dělají jedno z nejchytřejších, technologicky nejvyspělejších a také nejbezpečnějších vozidel v segmentu nižší střední třídy. A tomu pomáhá řada nových systémů.
Seat představil nový Leon, rovnou i jako kombi
Například ambientní osvětlení interiéru, které začíná u A sloupku řidiče a elegantním pruhem pokračuje přes celou palubní desku až na její druhý konec.
LED pásek ale neumí jen „tupě“ svítit, dokáže třeba upozornit řidiče na to, že má ve slepém úhlu automobil, a to tak, že se žluto oranžově rozbliká, což se dá považovat za jednu z nejpůsobivějších vychytávek Leonu. Obyčejně pro to totiž auta potřebují kontrolku navíc.
Ambientní osvětlení umí mimo to řidiče uvítat v kabině, když nastartuje, nebo navodit dramatickou atmosféru, když se vůz přepne do módu sportovní jízdy. Nečekejte ho ale v základních modelech. Do výbavy ho dostala pouze verze Excellence a také nejprodávanější FR.
Cupra upraví nový leon ještě letos, nejspíš půjde o plug-in hybrid
Zajímavostí je, že i přes časté „kastování“ automobilek v koncernu VW, kdy zde vládne Volkswagen následovaný Škodou a Seatem, dostal nový Leon systémy, které nelze nalézt ani v jeho sourozencích Golfu nebo Octavii.
Obě auta byla přitom představena v minulých měsících. Podobně chytré ambientní osvětlení ale nemá ani jedno z nich.