Článek
Vůz je 4954 mm dlouhý, rozvor nabízí údaj 2960 mm, je o 51 mm delší než předchůdce, přední převis je o 66 mm kratší. Model XF je o 7 mm kratší a 3 mm nižší než původní model, díky výrazně většímu využití hliníku klesla v závislosti na motorizaci hmotnost až o 190 kilogramů. Torzní tuhost karoserie je až o 28 procent vyšší, přesné číslo ale Jaguar neuvedl.
Podvozek je složen z dvojitých příčných ramen (vpředu), vzadu je víceprvkové zavěšení Integral Link. Rozložení hmotnosti má blízko ideálnímu 50:50.
V nabídce jsou pro šestiválcové motory i adaptivní tlumiče, respektive nastavení převodovky, řízení a motoru Jaguar Configurable Dynamics. Pro vybrané motorizace bude k dispozici pohon všech čtyř kol (ale až od jara 2016), standardně jsou poháněna kola zadní nápravy.
Šest motorizací, až na výjimku osmistupňový automat
V nabídce motorizací je možné vybírat hned ze šesti druhů (přísně technicky vzato čtyř, protože dva motory jsou stejné, jen jsou naladěné na mírně odlišný výkon). Základem je dvoulitrový vznětový motor o výkonu 163 nebo 180 koní. Vrcholem dieselových motorů je pak 300koňový šestiválec.
Trojice benzínových motorů je následující: dvoulitrová jednotka (240 k) a dva třílitrové šestiválce naladěné na 340 nebo 380 koní, převzaté z výborného sportovního kupé Jaguar F-Type.
Převodovka je pro všechny motorizace, vyjma základního modelu, osmistupňová automatická, pro dvoulitrový vznětový motor lze alternativně zvolit i přímo řazenou převodovku (6 stupňů).
Druhá generace XF, která je svou velikostí rozkročená mezi modely XE a XJ, se vyrábí v britském závodě Castle Bromwich. Předběžné ceny v Česku začínají na cenovce 1 149 742 korun za základní dvoulitrový naftový motor.
Vrcholná benzínová motorizace přijde na 1,9 miliónu korun, za velmi snesitelných 57 tisíc korun dostanete verzi s pohonem všech kol. Na český trh se XF dostane až letos na podzim.
Může se Vám hodit na službě Firmy.cz: