Článek
Hlavním cílem, při navrhování X-Type Estate, bylo uspokojení požadavků zákazníků. Více než třetina kupujících se totiž při výběru vozu typu kombi rozhoduje zejména podle vzhledu. Důležité jsou také dobré dynamické vlastnosti. Průzkumy ukazují, že zákazníky jsou převážně mladí lidé, kteří chtějí, aby jejich automobil byl odrazem jejich životního stylu. Vůz X-Type Estate je právě takový.
Větší, než ostatní
Model vychází ze sedanu, ale jeho exteriér, jehož nepřehlédnutelnými znaky jsou zejména B - sloupky karosérie, zadní dvojité dveře a střecha, je bezkonkurenční kombinací luxusu, propracovanosti a všestrannosti. Přesto je ale nejzajímavější úložní prostor, který je po sklopení zadních sedadel větší, než u BMW třetí řady Touring, Mercedesu C - třídy Estate a o překvapivých dvacet procent větší než u Audi A4 Avant. Přitom si X-Type Estate osvojil hbitost, i dynamiku svého příbuzného sedanu.
:. Historicky první Jaguar combi
Rozsah motorové řady v sobě zahrnuje nový dieslový motor o obsahu 2.5 l a pro pohon všech čtyř kol tepou dva větší benzínové šestiválce s obsahem 2.5 a 3.0 l. Dalšími prvky jsou manuální a automatická převodovka a množství dalších doplňků a zlepšováků, které v sobě X - Type Estate má a se kterými poputuje do prodeje na jaře 2004.
Na trhu ve třech verzích
Od května roku 2001, kdy byla třída X - Type poprvé představena, se Jaguárů této řady prodalo více než 140 000. Nový Estate bude k mání ve třech provedeních: Classis, SE a Sport. První vypadá "mlaději", než SE, který je více tradiční. Sport je zase nepřehlédnutelný svou maskou chladiče, která je ve stejné barvě, jako karosérie a má větší kola s nízkoprofilovanými pneumatikami.