Hlavní obsah

Jaguar vylepšil malé SUV E-Pace. Má novou platformu i motory

Novinky, Daniel Havlina, Marek Bednář

Britská automobilka představila vylepšenou verzi svého nejmenšího SUV E-Pace pro rok 2021. Nejedná se ovšem o pouhý facelift. Auto dostalo plnohodnotný upgrade, který například umožňuje široké využití elektrifikace v pohonu.

Foto: Jaguar

Jaguar E-Pace 2020

Článek

Po představení modernizovaných modelů XE, XF a F-Pace přichází Jaguar i s aktualizací pro E-Pace. Zatímco po vizuální stránce nejsou novinky až tak velké, pod slupkou je toho spousta. Hlavní změnou je přechod z platformy D8 od Fordu na modernější, vlastní základy, označené PTA.

V Jaguaru tvrdí, že použití jejich vlastní platformy zásadně zlepší ovladatelnost, jízdu i kultivovanost projevu aktualizovaného E-Pace, a to především kvůli vylepšenému nastavení odpružení. Klíčovou změnou je však podle JLR rozšíření nabídky motorizací nejmenšího SUV od Jaguaru.

Jaguar XF má po faceliftu zcela jiný interiér, přišel ale o šestiválec

AutoMoto

Britové šli s vylepšeným E-Pace „zelenou“ cestou, a proto je hned šest ze sedmi nových motorizací elektrifikovaných. Zastáncem konvenčních pohonů je tak jen základní vznětový motor s možností pohonu pouze předních kol. Stejný motor s pohonem všech kol už používá 48V mild-hybridní systém.

Foto: Jaguar

Jaguar E-Pace prošel mnoha změnami.

Nejvíce inovativní verzí E-Pace ale bude rozhodně plug-in hybrid. Ten spojuje benzínový tříválec o objemu 1,5 litru s elektromotorem na zadní nápravě. Dohromady nabízí 309 koňských sil a z 0 na 100 km/h zrychlí za úctyhodných 6,1 sekundy. Čistě na elektřinu ujede až 56 kilometrů. Verze PHEV je dodávána s osmistupňovým automatem.

Co se dalších motorů týče, jedná se o mild-hybridní benzínové dvoulitry s výkony 200, 249 a 300 koňských sil. Všechny budou dodávány s pohonem všech kol a devítistupňovou automatickou převodovkou.

Nástrahy podzimních silnic: Nejen nízké teploty, listí či zvěř vyžadují zvýšenou pozornost

AutoMoto

Čtyřkolka je také přepracovaná a dokáže odpojit zadní nápravu, když její pohon není potřeba, aby šetřila palivo. Systém v nejvýkonnější, třísetkoňové variantě ale zvládá aktivně distribuovat točivý moment nejen mezi přední a zadní nápravou, ale také mezi jednotlivými zadními koly. Automobilka uvádí, že během 0,1 sekundy umí poslat až 100 % točivého momentu na jedno zadní kolo.

Jaguar F-Pace má po faceliftu, uvnitř je jako nový model

AutoMoto

Mimo motorů Jaguar zapracoval i na interiéru, který doznal podobných změn, jako u ostatních aktualizovaných modelů Jaguar. Nechybí zcela nový zábavní systém Pivi Pro ani HD obrazovka infotainmentu o rozměrech 11,4 palce. V kabině je i head-up displej a auto disponuje nejnovější verzí připojení pro Apple CarPlay a Android Auto.

Z vnějšího pohledu se ovšem Jaguar E-Pace příliš nezměnil. Přepracovaný je nárazník, mřížka chladiče, přední LED světlomety, a také zadní světla.

Foto: Jaguar

Nejmodernější interiér od Jaguaru. Velmi podobný zdobí i větší SUV F-Pace.

Vylepšený E-Pace se již dá v Česku objednat. Jeho cena startuje na cenovce 1 056 572 korunách. Cena plug-in hybridu se s výbavou R-Dynamic S pohybuje na ceně 1 573 241 korun.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám