Článek
Nejeden sběratel skutečných aut by skočil po autě, které vypadá takhle nádherně. Tím spíš, že je poháněno silou 1020 koní a 1200 newtonmetrů, pramenící ze třech elektromotorů, jednoho na přední a zbylých dvou na zadní nápravě.
Jenže tohle auto je určeno pro ty, kdo závodí nikoliv na skutečných okruzích, ale na jejich virtuálních kopiích v proslulé hře Gran Turismo. Automobilky pro tuhle herní sérii dělají vlastní koncepty, které se jen zřídka přemění třeba v reálný exponát na autosalon, pro Jaguar je tohle první počin.
Zmíněný výkon není v reálném světě neproveditelný, stejně jako maximální rychlost přes 322 km/h. Trochu otázkou je, nakolik je reálné zrychlit na 100 km/h za méně než dvě vteřiny, ale ve videohře jde všechno, takže proč ne. Auto váží 1400 virtuálních kilogramů, což by na takhle silný elektromobil bylo ve skutečném světě vynikající, ale možná nereálné číslo.
Nový Volkswagen Golf osmé generace přijíždí s pěti hybridními verzemi
Na zádi vidíme výklopné křídlo, které působí dost složitě na to, že by mělo dlouhodobě snášet velký tlak proudícího vzduchu, ale efektní je až až. Zbytek vozu má elegance na rozdávání, jak je u Jaguarů zvykem.
Dovnitř se nastupuje odklopením celé horní části auta a kabina je zcela jednoznačně zaměřená pouze na řidiče. Volant je po vzoru starých závoďáků vpravo. Interakce člověka s automobilem je ale ryze moderní, probíhá pomocí systému umělé inteligence KITT-E. Čeho to je zkratka, není známo, ale vůbec bychom se nedivili, kdyby to bylo Knight Industries Two Thousand, a tedy odkaz na slavný Pontiac Firebird z kultovního seriálu Knight Rider.
„Projekt byl kompletně veden našimi mladými designéry a představuje unikátní příležitost k vytvoření vozidla, které je zakořeněné v naší úžasné historii, ale zároveň posouvá hranice designu budoucnosti. Tým odvedl skvělou práci vytvořením něčeho, co je jasně identifikovatelné jako Jaguar a inspirované, ale nikoliv svázané, naší ikonickou minulostí,” nešetři chválou šéfdesignér Jaguaru Julian Thomson.