Článek
Naprostá většina automobilů ve Spojených státech má samočinnou převodovku, přechod na klasické manuální řazení je tak výrazně těžší, než když umíte řadit s „manuálem” a poprvé jedete s „automatem”. Američan, který nikdy neřadil pákou a nezná spojkový pedál, to má zkrátka složité.
Importér Jaguaru v USA proto připravil „manuál k manuálu”: na jedenácti stránkách podrobně popisuje práci se spojkou, se samotným řazením či sledováním otáček motoru.
V textu například autoři zevrubně rozebírají, na jak dlouho spojku vyšlápnout, kdy a jakou silou. „Na manuální převodovce není žádné tlačítko pro zaparkování,” dozví se například čtenář a je mu podrobně vysvětleno, co má dělat, když chce auto zastavit. Pro Evropana působí návod úsměvně, kdo nikdy neřadil „háčkem”, ten tam najde spoustu cenných rad.
Pokud byste si chtěli celý manuál pročíst, najdete jej zde (anglicky).