Hlavní obsah

Jaguar představuje nové logo a identitu značky, jde o kompletní reset

Tradiční britská automobilka Jaguar prochází výraznou transformací, která nepřinese pouze čistě elektrické modely, ale také zcela novou identitu. A ta se od té současné výrazně liší.

Foto: Jaguar

Nová identita značky Jaguar

Článek

Jaguar, vyrábějící luxusní a sportovní automobily již od roku 1922, se podle tiskové zprávy vrací s novou identitou k étosu „Copy Nothing“, jehož kořeny by měly sahat až ke slovům jeho zakladatele, sira Williama Lyonse.

Transformaci značky by měl definovat termín „výjimečný modernismus“, tedy kreativní filozofie zahrnující odvážné návrhy a nečekané originální myšlení. Výsledkem by měl být originální charakter značky, který si získá pozornost svou neohroženou kreativitou.

„Jaguar má své kořeny v originalitě. Sir William Lyons, náš zakladatel, věřil, že Jaguar by neměl nic kopírovat. Naše vize Jaguaru dneška z této filozofie vychází. Nový Jaguar je značka postavená na výjimečném modernismu. Je v každém ohledu nápaditá, odvážná a umělecká. Je jedinečná a neohrožená,“ uvedl Gerry McGovern, ředitel kreativity.

Jaguar si dává více než roční pauzu, pro Evropu nevyrobí ani jedno auto

AutoMoto

Nový vizuální jazyk značky zahrnuje čtyři nové symboly, které mají odrážet její hodnoty. Tím prvním je nový znak (Device Mark) Jaguaru, podle automobilky oslavující modernismus svým geometrickým tvarem, symetrií a jednoduchostí. Svým prolínáním velkých a malých písmen má navíc demonstrovat nečekané.

Další symbol (Striketrough) je v české tiskové zprávě označován jako přímočarost a odkazovat by měl na odvážnou a lineární grafiku nové identity, která má vytvářet okamžitě rozpoznatelný vzhled značky Jaguar, eliminující napodobování a všednost.

Třetím novým symbolem jsou výjimečné barvy (Exuberant Colours), přičemž hojné využívání barev má být dalším základním kamenem nové identity značky a odkazovat by mělo na její spojení se světem umění.

Posledním novým symbolem jsou znaky tvůrců (Makers Marks), tvořené siluetou jaguára ve skoku, tedy původním znakem automobilky, a také originálním monogramem, který zřejmě symbolizuje písmena JR z nového fontu použitého také pro nový znak.

Nové symboly by měly být patrné nejen na materiálech značky, ale především na nových vozech. Vůbec první novinku v rámci nové (čistě elektrické) éry přitom uvidíme již za pár týdnů.

V pondělí 2. prosince automobilka představí v rámci akce Miami Art Week koncept s označením Jaguar Design Vision Concept, tedy první ukázku produkčního elektrického sedanu, jehož premiéra se očekává v roce 2025. Do konce desetiletí by pak značka měla nabízet celkem tři zcela nové, čistě elektrické modely.

„Abychom přivedli zpět celosvětově tolik uznávanou značku, museli jsme být odvážní. Jaguar byl vždy nejlepší, když se vzpíral konvencím. Tento étos je dnes patrný v naší nové identitě značky, kterou budeme dále odhalovat v následujících měsících. Jedná se o kompletní reset,“ řekl Rawdon Glover, generální ředitel značky Jaguar.

Jaguar v prosinci ukáže svou budoucnost. Koncept značku nasměruje o patro výš

AutoMoto

Jaguar po 50 letech znovu vyrobil svá nejkrásnější auta

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám