Hlavní obsah

Jaguar omladil nejsilnější F-Pace SVR, osmiválec zůstává

Novinky, Daniel Havlina

Britský Jaguar vylepšil a zaktualizoval SUV F-Pace SVR. Nově pětilitrový osmiválec s kompresorem nabídne vyšší točivý moment. Vůz má řadu dalších vylepšení v interiéru i na podvozku.

Foto: Jaguar

Jaguar F-Pace SVR 2021

Článek

Změny v designu auta, systémech, interiéru, ale především pod kapotou. To všechno přináší aktualizovaná verze silného britského SUV Jaguar F-Pace SVR. Nejmarkantnějším vzhledovým rozdílem jsou úzké LED světlomety vpředu nebo přední nárazník, který má působit agresivnějším dojmem.

Foto: Jaguar

Čtyři koncovky výfuku a logo SVR. Poznávací znaky nejsilnějšího F-Pace.

Vylepšena byla i nejdůležitější část silného SUV, tedy motor. Automobil pohání zážehový osmiválec o objemu 5,0 litru s přeplňováním kompresorem, díky němuž dává výkon 550 koňských sil a točivý moment až 700 N.m - o dvacet více, než dosud.

S motorem spolupracuje osmistupňová automatická převodovka od firmy ZF. Auto z 0 na 100 km/h zrychlí za 4 sekundy, tedy o 0,3 s rychleji, maximálně jede až 286 km/h, tedy o 3 km/h více než dosud. Klesly nicméně normované emise CO2 - z 281 na 275 g/km.

Foto: Jaguar

V interiéru Jaguar F-Pace dospěl. Dostal infotainment Pivi Pro i nová sedadla nebo volant.

Důležitou změnou prošla i většina komponentů, které ovlivňují ovladatelnost F-Pace SVR. Přepracovaný je elektrický posilovač řízení, úpravou prošly tlumiče a také brzdy, které mají účinnější chlazení a nové destičky. Jaguar autu dodal i aktivní pohon všech kol s několika jízdními režimy a elektronicky ovládaným zadním diferenciálem.

Jaguar F-Pace má po faceliftu, uvnitř je jako nový model

AutoMoto

Britové už začali automobil nabízet i na českém trhu, cena startuje na 2,93 milionu korun. Za ně zákazníci mimo jiné dostanou i nový systém infotainmentu Pivi Pro nebo sportovní sedadla s vyhříváním a ventilací.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám