Článek
Když britská královna Alžběta II. oslavila platinové jubileum ve funkci - byla korunována v roce 1952 - jako první britský panovník v historii, automobilka Jaguar se blýskla kromě několika dalších aut také speciálně zrenovovaným e-typem první verze, nazvané Series I. Nebyl ale určen pro královnu, nýbrž pro zákazníka, který si přál E-Type Roadster z roku svého narození.
Tím rokem byl 1965 a divize Jaguar Classic, která se v rámci automobilky stará o renovace, dokázala najít kousek, který byl dokončen pouhé dva dny po narození zákazníka. Byl to ovšem vrak a potřeboval kompletní renovaci.
Práce na voze trvaly 12 měsíců a renovace nebyla úplně přesně návratem do původního stavu, nýbrž byla tzv. restomodem - renovací s úpravami. Jednou ze změn je barva - tmavá metalická modrá, inspirovaná modrou barvou v britské vlajce.
Namísto původního 4,2l řadového šestiválce tu je větší motor o objemu 4,7 litru spojený s moderní pětistupňovou převodovkou, vyvinutou speciálně u divize Jaguar Classic. Vylepšený je také podvozek, aby lépe zvládal vyšší - ovšem bohužel přesně nespecifikovaný - výkon, dále jsou tu širší pneumatiky a lepší brzdy.
Třebaže to tak na první pohled nevypadá, rádio není jen rádiem, ale moderním infotainmentem s možností připojení telefonu a s navigací. A vnější osvětlení vozu je LEDkové, což zvyšuje bezpečnost jízdy za snížené viditelnosti.
Tento kousek je unikátní stavbou, ovšem zmíněná převodovka a infotainment jsou k mání i ostatním zákazníkům, kteří chtějí pracovat na svých e-typech. Ani jedno nevyžaduje žádné nevratné úpravy karoserie, takže vůz neztrácí svou historickou hodnotu.
Co se svět pochopitelně nedozvídá, je cena této přestavby, ale rozhodně počítejme s řádem nejméně jednotek milionů korun.