Článek
Prodeje nejmenšího sedanu Jaguaru, modelu XE, za prvních jedenáct měsíců roku 2018 klesly o 21 %, prodalo se jen 28 402 kusů. Větší XF si vybralo 29 563 zákazníků, což znamená meziroční pokles dokonce 23 %. Jenže celkové prodeje Jaguaru rostly - zejména díky SUV E-Pace.
„V současnosti je po SUV velká poptávka a čísla růstu jsou vysoká, ale už vidíme nějaké srovnávání,” komentoval situaci pro web Automotive News Ralf Speth, generální ředitel Jaguaru. Skutečný důvod, proč Jaguar neopustí sedany, je ale jinde, a nejsou to ani nějaké tradice - je v emisích CO2.
„Kdykoliv přijde nápad opustit sedany, je třeba vzít v potaz nové regulace emisí oxidu uhličitého. Do roku 2030 a pak 2040 se díváme na redukce nějakých 40 %. Z fyzikálního pohledu je sedan mnohem příznivější koncept než SUV,” vysvětlil hlavní důvod Speth.
Sedany XE i XF se tak dočkají příštích generací; budou vyráběny v nové továrně na Slovensku a budou mimo jiné klíčové v plánech Jaguaru na elektrifikaci.