Článek
Renovace aut není jednoduchá záležitost. Je zapotřebí mnoho trpělivosti, spousty času, peněz, ale i vhodné díly nebo alespoň technickou dokumentaci. Bohužel v případě Jaguaru XK12 SE s karoserií od Pininfariny z roku 1954 tomu tak nebylo. A tak muselo přijít na řadu opravdu neskutečné piplání s detaily.
Tak například auto vlastně kompletně celé nasnímali speciálním 3D skenerem. Každá část auta byla přesně namapována a uložena do počítače. Součástky, které nebyly k dostání jako originální, musely být vyrobeny na místě, nebo dokonce byly vytištěny na 3D tiskárně jako modely, aby pak mohly být odlity.
Originální motor zůstal
Stejně tak třeba nebylo možné sehnat sklo do zadního okna. A tak 3D scan odhalil to správné zakřivení i rozměry a mohli jej nechat zadat specializované firmě vyrobit. Některé díly musely být zcela vyměněny, jiné jen očištěny.
Karoserie má přesně ten lak, jaký měla před lety. Nejde jen o barvu, ale i o složení. Podvozek nebyl vyměněný. Původní tlumiče byly kompletně repasovány, takže dodnes slouží. Přední a zadní nárazník byl vymontován, rozleštěn a dochromován. Z 80 % je na něm ale původní chrom.
Pod kapotou je samozřejmě originální motor – řadový šestiválec o objemu 3,4 litru s výkonem 134 kW. S motorem spolupracuje manuální převodovka.