Hlavní obsah

Jaguar má odvahu, nabídne první elektrické taxi na okruhu Nordschleife

Novinky, laz

Elektromobily mívají se Zeleným peklem, jak se přezdívá německému okruhu Nordschleife, dost často problémy. Nejen s výdrží baterie po stránce dojezdu v extrémních podmínkách, ale i s jejich teplotou. Proto se nový tah Jaguaru jeví jako odvážný - nabídne první elektrické taxi.

Foto: Jaguar

Jaguar I-Pace

Článek

Po severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu se můžete svézt ve svém či půjčeném autě. Pro ty, kteří ale na náročné trati chtějí zažít co největší rychlost a adrenalin, jsou tu také okruhové vozy taxi. Krom německých automobilek je tu už roky provozuje také Jaguar.

Doposud vás závodní jezdec mohl svézt ve vrcholné limuzíně XJR575. Ovšem u novinky už burácející pětilitrový osmiválec nečekejte. Naopak bude dost ticho. Jedná se totiž o elektrický I-Pace.

Tesla údajně zajela Nürburgring rychleji než Porsche Taycan. Ale má to háček

AutoMoto

Trasa veřejně dostupné smyčky má 20,8 km a 73 zatáček. To se pro elektromobil s dojezdem v běžném provozu kolem tří stovek kilometrů zdá jako pohoda.

Ovšem s ostrým okruhovým tempem dojezd extrémně klesá, stejně jako roste teplota baterií a dalších komponent. O tom se přesvědčují automobilky, které zde pokoušejí časový rekord rovněž bezemisně.

Foto: Jaguar

Jaguar I-Pace jako eTaxi na okruhu Nordschleife

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám