Článek
Jaguar E-Pace je proti svému většímu bratrovi o 30 centimetrů kratší. Na délku měří 4395 mm, rozvor náprav nabídne 2681 mm (F-Pace: 2874 mm). Základní objem zavazadlového prostoru dosahuje hodnoty 577 litrů. Design z valné části odkazuje na větší SUV Jaguaru, tedy model F-Pace.
V nabídce jsou výhradně čtyřválcové motorizace, všechny jsou hliníkové a mají zdvihový objem dva litry. Jde o novou řadu Ingenium, vyráběnou bez pomoci Fordu výhradně v továrnách Land Rover Jaguar.
Zatím pět motorizací, sportovní chybí
Základní dieselová motorizace je spojena výhradně s pohonem přední nápravy, ostatní se dodávají v provedení 4x4. Naftové jsou tři a mají výkon 150, 180 nebo 240 koní. Točivý moment má hodnotu 380, 430 a 500 newtonmetrů.
Benzínové motory jsou dva: 249 a 300 koní, respektive 365 nebo v případě nejsilnější nabízené motorizace rovných 400 Nm točivého momentu. Jaguar zatím neoznámil, zda později portfolio motorizací rozšíří také o sportovní variantu. Předpokládáme však, že se tak stane.
E-Pace je prvním vozem značky, který využívá novou generaci Head-Up displeje s lepší ostrostí i barevností (informace se zobrazují na čelním okně před řidičem). Podvozek spoléhá na přední zavěšení typu McPherson a zadní víceprvkovou nápravu.
Předběžná prodejní cena v Česku začíná na částce 966 669 korun (dieselová verze 4x2), v prodeji bude E-Pace v lednu příštího roku.