Článek
Podle britského registru vozidel byly range rovery v loňském roce druhým nejčastěji kradeným autem ve Velké Británii; zmizelo jich na 5200. Vlastní pojištění aut, které zákazníkům nabízela, byla firma nucena pozastavit poté, kdy subdodavatel pojištění Verex odmítl prodlužovat krytí.
Podle Adriana Mardella, generálního ředitele JLR, je riziko krádeže největší u předchozích generací vozů. Firma investovala 10 milionů liber (281 milionů korun) do zlepšení zabezpečení aut vyrobených v letech 2018-2022, a to včetně těch, která už mají po záruce.
Zatím vylepšila 65 tisíc vozů a žádá po majitelích, kteří stále mají starou verzi zabezpečení, aby si co nejdříve domluvili návštěvu servisu. Vylepšení má mimo jiné znemožnit auto ukrást vytvořením „bezdrátového mostu“ mezi vozem a přístupovým modulem.
Tento způsob krádeže spočívá v tom, že zločinci pomocí elektronického zařízení přimějí vůz „si myslet“, že se klíč nachází v jeho blízkosti. Dovolí tak odemknutí a následně nastartování vozu, třebaže skutečný klíč leží zamčený za dveřmi majitelova domu.
Takovýto způsob krádeže auta je velmi rychlý a téměř neslyšný, nic se při něm nerozbíjí. Hlavně také před pár lety fungoval na naprostou většinu aut s bezklíčovým přístupem, a tak se rychle stal mezi zloději aut extrémně oblíbeným. Automobilky nicméně na vývoj reagují a postupně zabezpečení bezklíčových přístupů ve svých autech vylepšují, aby tento způsob krádeže už nebyl možný.