Hlavní obsah

Jaguar je průměrný, nešetří kritikou dnešní šéf. Značku čeká obrození

Nešťastné směřování značky Jaguar v minulých letech zapříčinilo, že nemá co nabídnout. Šéf JLR ho chce dostat na úroveň Bentley či Maybachu.

Foto: Jaguar

Ilustrační foto

Článek

Snahy udělat z Jaguaru britský ekvivalent značky BMW selhaly a z prémiového výrobce je „průměr bez jakékoliv vlastní hodnoty“. Takto nekompromisně zhodnotil aktuální stav značky Adrian Mardell, generální ředitel automobilky Jaguar Land Rover.

Rozhodnutí vedení v minulosti podle Mardellových slov, citovaných webem Automotive News, směřovala k tomu, aby Jaguar přitáhl co nejvíce zákazníků. Nově tomu tak nebude, Jaguar se má posunout nahoru do sféry Porsche, Bentley či Maybachu.

Chce toho dosáhnout pomocí nové řady ryze elektrických vozů, které nebudou orientované na velký objem výroby, ale na vysoké marže. Jejich cíl také nebude zalíbit se každému. „Nebudeme si lámat hlavu s tím, aby nás měli všichni rádi,“ řekl Mardell s tím, že snaha zalíbit se všem je „polibek smrti“ a že právě ona zčásti stojí za současným stavem značky.

Test Jaguaru F-Pace po modernizaci: Skvělé SUV má náročný úkol

Testy

Klíčovým trhem má být Severní Amerika. „Jen ve Spojených státech je 20 milionů milionářů. Takže nižší objemy a vyšší ceny jsou pro Jaguar naprosto správnou pozicí,“ nastínil Mardell cílovou skupinu zákazníků.

Prvním novým modelem v tomto novém směřování je zatím bezejmenný elektrický čtyřdveřový grand tourer. Má mít dojezd až 700 km na jedno nabití a cenovku startující na 100 tisících liber, tedy zhruba 2,8 milionu korun.

Má stát na platformě JEA, kterou automobilka aktuálně vyvíjí, a odhalení se očekává už relativně brzy - ještě na konci letošního roku. V roce 2024 má být na řadě spuštění prodejů na vybraných trzích a první vozy se k zákazníkům mají dostat v roce 2025.

Nová éra Jaguaru odstartuje za dva roky

AutoMoto

Výběr článků

Načítám