Článek
Model F-Pace, jeden z nejprodávanějších Jaguarů současné doby, je na trhu už od roku 2016. I proto Britové přistoupili k jeho rozsáhlé modernizaci, která je na první pohled rozeznatelná už zvenku.
F-Pace nyní koresponduje se současným designovým jazykem značky, je uhlazenější, elegantnější.
Ford přestane vyrábět velký osmiválec pro Jaguar, Britové si však poradí sami

Designéři zapracovali i na užších LED diodových světlometech se systémem Pixel s vyšším jasem. Jaguar přepracoval i nárazníky a páté dveře. K dispozici bude i paket Black Exterior s leskle černými detaily vozu.

Jaguar F-Pace získal po faceliftu modernější a elegantnější vzhled.

Jaguar F-Pace před faceliftem
Velkou revoluci zažil F-Pace v interiéru. SUV od Jaguaru by mělo působit luxusnějším dojmem. Všemu vévodí 11,4 palce široký displej s moderním systémem Pivi Pro.
Změnily se i používané materiály. Automobilka jmenuje třeba dřevěnou dýhu, ale i hliník nebo hořčík. Nová je i celá středová konzole, kde nechybí úložné prostory nebo bezdrátové dobíjení mobilního telefonu. Nový je i digitální panel přístrojů a volant.
Autonomní vozy značky Jaguar se učí řídit tak, aby vám nebylo zle

Za největší novinku se dá u F-Pace označit plug-in hybridní pohon, který má po modernizaci vysoký výkon. SUV s označením P400e kombinuje sílu dvoulitrového benzínového čtyřválce a elektromotoru a společně produkují výkon 404 koňských sil a točivý moment 640 N.m.
Lithium-iontové baterie přitom mají kapacitu 13,6 kWh, auto tak v elektrickém režimu ujede až 53 kilometrů.
Modernizací v neposlední řadě prošly i všechny spalovací motory Jaguaru. K dispozici budou tři dieselové motory, dva dvoulitrové čtyřválce s výkony 163 a 204 koní a jeden šestiválec s výkonem 300 koňských sil.
Všechny zážehové motory mají turbodmychadlo, osmistupňový automat, mild hybridní technologie MHEV a pohon všech kol.

Interiér Jaguaru F-Pace zažil doslova revoluci. Působí teď luxusnějším dojmem.

Jaguar F-Pace před faceliftem
Co se týče zážehových agregátů, k dispozici jsou mimo plug-in hybridu i dva další. Zaprvé se jedná o čtyřválcový motor s turbodmychadlem a výkonem 250 koní.
Silnější šestiválec má rovněž turbo, a navíc kompresor, jako u jediného ovšem Jaguar nepoužil mild hybridní technologii. Motor má ale výkon 400 koňských sil. U obou benzínových motorů je stejná osmistupňová převodovka a rovněž jsou poháněna všechna kola.
Na tuzemském trhu si budou moci zákazníci objednat modernizovaný F-Pace ve třech stupních výbavy - S, SE a HSE, a to už letos. Ceny zatím Jaguar neuvedl.